Chat-pohjainen asiakaspalvelu on nopeampaa ja tehokkaampaa kuin esimerkiksi sähköpostin käyttäminen. Chat-asiakaspalvelulla asiakkaat saavat sinuun nopeammin suoran yhteyden, ja voivat samalla selata verkkokauppasi tuotteita.
Tutustu myös Zendesk-palvelun omiin käyttöohjeisiin (englanniksi).
Laajennukset eivät ole käytettävissä MyCashflow Free -palvelupaketissa.
Hinnoittelu
Zendesk Chat on maksullinen palvelu. Tutustu hinnoitteluun Zendeskin verkkosivuilla ›
Asennus ja käyttöönotto
Alla käydään läpi Zendesk Chatin käyttöönotto kahdessa eri tapauksessa:
1) Uuden Zendesk-tilin luominen ja käyttöönotto
Jos et ole aiemmin käyttänyt Zendesk Chatia, sinun on ensin luotava uusi käyttäjätili. Jos sinulla on jo omat Zendesk-tunnukset, katso ohessa ohjeet niiden käyttämiseen MyCashflow'ssa.
Ennen kuin avaat uuden käyttäjätilin, tilaa Zendesk Chat -laajennus verkkokaupan hallinnan sivulla Tili » Laajennukset » Zendesk Chat. Laajennuksen tilaamisesta ei synny lisäkustannuksia.
Näin luot uuden käyttäjätilin:
- Tilaa itsellesi Zendesk-tili palvelun verkkosivuilla.
- Kirjaudu uudelle tilillesi osoitteessa dashboard.zopim.com.
- Ensimmäisellä kirjautumisellasi näet lomakkeen, jossa pyydetään käyttäjätiedot.
- Seuraavassa vaiheessa näytetään chatin upotuskoodi. Kopioi koko koodi ja liitä se Zendesk Chat -laajennuksen asetuksiin MyCashflow'n hallinnassa.
- Tallenna laajennuksen asetukset
Vaihtoehtoisesti voit myös liittää laajennuksen asetuksiin pelkän Zendesk Chat -tilisi tunnuksen koko upotuskoodin sijaan.
Vaihda halutessasi Zendesk Chatin hallintatyökalun kieli suomeksi sivulla Settings » Personal » Profile.
2) Olemassaolevan Zendesk-tunnuksen käyttäminen
Jos olet käyttänyt Zendesk Chatia aiemmin, sinulla saattaa olla vanha käyttäjätili, jota voit käyttää MyCashflow-verkkokaupassasi.
Asennukseen tarvitaan vain Zendesk Chatin upotuskoodi tai tunnus, joka lisätään laajennuksen asetuksiin.
Upotuskoodi on ladattavissa Zendesk Chat -tilin sivulta Asetukset » Pienoissovellus.
Testaa chatin toimivuutta asennuksen jälkeen, jotta huomaat mahdolliset ongelmat mahdollisimman pian.
Kun olet ottanut Zendesk Chatin käyttöön, sinun kannattaa kääntää Chat Rescuer -laukaisimen tekstit englannista verkkokaupan kielelle. Löydät laukaisimen Zendesk Chatin hallintatyökalun sivulta Laukaisimet » Chat Rescuer.
Tukihenkilöjen tilien hallinta
Jos verkkokauppasi chat-asiakaspalvelua hoitaa useampi kuin yksi ihminen, luo jokaiselle asiakaspalvelijalle oma tukihenkilötili Zendesk Chatin hallinnan sivulla Tukihenkilöt. Luo uusia tilejä painamalla + Lisää tukihenkilö -painiketta.
Voit myös luoda tilillesi osastoja, jotka voit asettaa vastuuseen haluamistasi verkkokaupoista tai kauppaversioista.