Hoida jälkipyykki kunnolla

Aina kaikki ei mene niin kuin pitää: Asiakas tilasi vahingossa väärän kokoiset housut. Varastolta lähetettiin eri tuote mitä tilattiin. Tuote oli rikki tai ei vastannut asiakkaan odotuksia. Se on elämää. Virheitä sattuu kaikille ja tärkeintä on miten hoidat asiat kuntoon ja pidät hymyn asiakkaasi huulilla. Erään tutkimusten mukaan asiakkaat ovat jopa tyytyväisempiä verkkokauppaan, joka lähettää…

Aina kaikki ei mene niin kuin pitää: Asiakas tilasi vahingossa väärän kokoiset housut. Varastolta lähetettiin eri tuote mitä tilattiin. Tuote oli rikki tai ei vastannut asiakkaan odotuksia. Se on elämää. Virheitä sattuu kaikille ja tärkeintä on miten hoidat asiat kuntoon ja pidät hymyn asiakkaasi huulilla.

Erään tutkimusten mukaan asiakkaat ovat jopa tyytyväisempiä verkkokauppaan, joka lähettää väärän tai rikkinäisen tuotteen ja hoitaa vaihdon ensiluokkaisesti kuin verkkokauppaan, joka lähetti alunperin oikean tuotteen.

Olisiko tehokkainta brändinrakennusta siis lähettää aina aluksi väärä tuote ja hoitaa jälkipyykki kunnolla? Todennäköisesti ei, mutta tuo tutkimustulos kannattaa pitää mielessä, kun käsittelet vaihtoja ja valituksia. Jos asiakaspalvelusi on ensiluokkaista, niin saat kaiken anteeksi.