Tiedote tulevasta päivityksestä: Nopeampi kassa Checkout™ maksutapojen käyttäjille

Seuraava ohjelmistopäivitys sisältää uusia ominaisuuksia (näistä lisää myöhemmin), ostoprosessia nopeuttavia muutoksia kassalla HTML-lähdekoodi muuttuu, jos käytät Checkout™ maksutapoja (vaatii muutoksen teemaan) Uusi päivitys sisältää muutoksen kassan HTML-lähdekoodiin, kun maksutapana on Checkout™. Nykyisessä versiossa oleva Siirry maksamaan -nappi korvautuu suorilla pankkien logoilla, joista pääsee kirjautumaan verkkopankkiin. Maksun jälkeen asiakas siirtyy suoraan verkkokaupan kiitos sivulle. Tämä tarkoittaa,…

Seuraava ohjelmistopäivitys sisältää

• uusia ominaisuuksia (näistä lisää myöhemmin),
  • ostoprosessia nopeuttavia muutoksia kassalla
  • HTML-lähdekoodi muuttuu, jos käytät Checkout™ maksutapoja (vaatii muutoksen teemaan)

Uusi päivitys sisältää muutoksen kassan HTML-lähdekoodiin, kun maksutapana on Checkout™. Nykyisessä versiossa oleva Siirry maksamaan -nappi korvautuu suorilla pankkien logoilla, joista pääsee kirjautumaan verkkopankkiin. Maksun jälkeen asiakas siirtyy suoraan verkkokaupan kiitos sivulle. Tämä tarkoittaa, ettei asiakas näe ostoprosessin aikana yhtään sivua checkout.fi -osoitteesta ja ostoprosessissa on kaksi vaihetta vähemmän.

Uusi kassa sisältää vähemmän vaiheita myös silloin kun käytössä on vain yksi maksutapa. Tällöin maksutavan valintasivu (/checkout/payment/) jää kokonaan pois. Tällöin myöskään {CheckoutNavigation} ei tulosta linkkia maksutavan valintaan. MyCashflown valmiiden ulkoasujen osalta tämä ei aiheuta ongelmia, mutta jos sinulla on itse suunniteltu teema, niin kannattaa tarkistaa elementin käyttäytyminen.

Uuden malliseen kassaan voit tutustua Pakkaustarvikkeita.fi verkkokaupassa

Muutos aiheuttaa HTML-lähdekoodien muuttumisen sivulla /checkout/process/ silloin, kun asiakas maksaa Checkout™ palvelua käyttäen. Alla on esimerkit uudesta lähdekoodista sekä valmis css-koodi, jonka liittämällä saat tyylit käyttöösi. Liitä alla oleva koodi teemasi master.css tai vastaavaan tiedostoon.

/* Checkoutin maksuunsiirtymissivu
-------------------------------------------------------------- */

.CheckoutTransferToPayment { width: 31.3%; float: left; height: 120px; clear: none; text-align: center; margin: 0 2% 10px 0; padding: 0; }
.CheckoutTransferToPayment button {
	vertical-align: middle; height: 120px; width: 100%;
	padding: 0 10px; text-align: center; background: #FFF;
	border: 1px solid #aaa; cursor: pointer; color: #666;
	-moz-border-radius: 5px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius: 5px;
	-moz-box-shadow: 0 1px 2px #aaa; -webkit-box-shadow: 0 1px 2px #aaa; box-shadow: 0 1px 2px #aaa;
}
.CheckoutTransferToPayment button:hover { background: #e1eef5; border-color: #09f; }
.CheckoutTransferToPayment button img {
	display: block; padding: 4px; background: #FFF;
	border: 1px solid #aaa; margin: 0 auto 5px;
	-moz-border-radius: 3px;
	-webkit-border-radius: 3px;
	border-radius: 3px;
}
.CheckoutTransferToPayment button:hover img { border-color: #09f; }
  • Niko

Hyvältä näyttää! Uudistus tekee maksamisesta nopeampaa ja selkeämpää.
    Koskas Verkkomaksuja käyttäville tulee sama uudistus?

• Ismo

Valitse maksutapa -välilehden piilotus kassalta tulee heti kaikille, joilla on vain yksi maksutapa käytössä. Suomen Verkkomaksujen tai muiden maksuvälittäjien osalta en ole kuullut suunnitelmia vastaavasta toiminnallisuudesta, jonka Checkout toteutti kesän aikana.

• Pakkaustarvike.fi:ssä lienee yks maksutapa käytössä?

• Onko muutos jo toteutettu? Verkkokaupassamme on oletusulkoasu sekä Checkout-maksutapa käytössä ja silti tilausprosessi näyttää olevan entisen kaltainen ja tilaukset menevät Checkoutin omien sivujen kautta.

Myös oletusulkoasun etusivulla näyttäisi olevan bugi tuotekuvan alapuolella olevan ”Lisää ostoskoriin” -linkin kohdalla. Linkin klikkaaminen vie nimittäin samalle tuotesivulle kuin tuotteen nimen klikkaaminen, eikä lisää tuotetta ostoskoriin. Sen sijaan itse tuotesivulla ostoskoriin lisääminen on mahdollista tehdä.

• Elokuun viimeinen viikko oli ja meni. Joko uusi päivitys on käytettävissä? Miten sen saa käyttöön?

• Mikko

Viipyy se päivitys. Tapahtuuko mitään? Rikkoiko palvelinhässäkkä jotain vai mitä? Kertokaa nyt jotain.

• tero

Joko tämä uusin versio on käytössä? Latasin oletusulkoasun ja ainakaan
    ei mulla toiminut. Meillä käytössä useampi maksutapa, mutta vain Checkout aktivoituna eli vain yksi käytössä. Tässäkö vika?
    Ja päivitysohjeet vielä rautalasngasta, kiitos! 😉

Moi kaikki,
    päivityshässäkkä ei rikkonut uutta versiota, mutta sotki totaalisesti meidän omat aikataulut, joka nyt viivästyttää julkaisua. Julkaisemme päivityksen, kun kaikki siihen liittyvät tiedotus-, ohje- ja markkinointimateriaalit ovat valmiina.
    Jos haluat päivityksen ennakkoon verkkokauppaasi, niin pyydä päivitystä asiakaspalvelusta.

Tero,
    kopioi tuossa blogi-jutussa olevat css-koodit [teemakansio]/css/master.css tiedostoon. Koodit itsessään ei vaikuta mihinkään ennen päivityksen julkaisua. Päivityksessä kassan HTML-lähdekoodi muuttuu ja sivu voi olla aika ruma ilman noita css-tyylejä. Kun tyylit on kopioitu oikein, niin rumuuden sijaan logot tulostetaan blogi-jutussa olevan kuvan mukaisilla tyyleillä.

• Mikko

”päivityshässäkkä ei rikkonut uutta versiota, mutta sotki totaalisesti meidän omat aikataulut, joka nyt viivästyttää julkaisua.”

Kannattanee ottaa tavaksi kertoa asioista heti kun itse tietää ennen painostusta. Isommat firmat kettuilevat asiakkailleen sillä tavalla ihan tarpeeksi.

• Niko

Tiedottamisessa olisi parantamisen varaa. Tiedotteessa puhutaan edelleen elokuun viimeisestä viikosta.

• En sitten millään saa toimiin tuota vaikka kuin olen koittanut kopioida sen sinne master tiedostoon.

• M

Vielä on kesää jäljellä, lauloi Tero Vaara ja tarkoitti Pulsen elokuuta, joka tuntuu jatkuvan ja jatkuvan.

• Jarno

Joo, marraskuuta mennään jo.

• Hei Jarno ja Niko,

On tosiaan tuo kaikille automaattisesti ajaminen venähtänyt vanhaksi, koska haluamme testata laajemman päivityksen vielä niin laajasti, ettei kenelläkään tule sen kanssa sitten ongelmia. Tämän päivityksen on saanut kyllä käyttöönsä pyytämällä sitä osoitteesta info@mycashflow.fi tuosta elokuusta lähtien. Tällä hetkellä se on jo niin vakaa, että voin varauksetta suositella sitä mikäli päivitykset kiinnostavat.

• Ari

Mitä uusia ominaisuuksia uudessa päivityksessä on? Lainaus alla.

”Seuraava ohjelmistopäivitys sisältää
    * uusia ominaisuuksia (näistä lisää myöhemmin),”

• Ismo

Moi kaikki ja kiitokset kuittailusta. Miska tuossa ylempänä jo kertoikin pääasialliset syyt päivityksen venymiseen. Otamme kuiteista opiksemme emmekä jatkossa anna aikatauluja, joissa emme varmasti voi pysyä.

Sitten hyviin uutisiin. Verkkokauppoja päivitetään parhaillaan uusimpaan versioon; suurin osa on jo päivitetty ja loputkin asiakkaamme saavat uuden version käyttöön tämän päivän aikana.