Kuinka saada yli 20% konversio verkkokauppaan?

Yksinkertaisesti, mittaamalla useampia asioita konversioina. Kävijästä tilaukseen konversiota tuskin saa pitkäaikaisesti pysymään 20% yläpuolella, mutta verkkokaupassa on usein monia muitakin Tuloksia. Klassisia esimerkkejä ovat uutiskirjeen tilaus sekä rekisteröityminen asiakkaaksi. Muita esimerkkejä löytyy myös pilvin pimein, koska kaikki mikä on tärkeää tulisi olla jollain tavalla mittauksen piirissä. Vain siten voidaan nähdä kehitys ja sanoa varmuudella paransiko tehty…

Yksinkertaisesti, mittaamalla useampia asioita konversioina. Kävijästä tilaukseen konversiota tuskin saa pitkäaikaisesti pysymään 20% yläpuolella, mutta verkkokaupassa on usein monia muitakin Tuloksia. Klassisia esimerkkejä ovat uutiskirjeen tilaus sekä rekisteröityminen asiakkaaksi.

Muita esimerkkejä löytyy myös pilvin pimein, koska kaikki mikä on tärkeää tulisi olla jollain tavalla mittauksen piirissä. Vain siten voidaan nähdä kehitys ja sanoa varmuudella paransiko tehty muutos nettikaupan toimintaa vain ei. Yli 20% konversioihin pääsee ainoastaan jatkuvalla mittauksella ja kehittämisellä. Jos verkkokauppa esimerkiksi järjestää arvonnan tai kilpailun, niin sen tulisi myös seurata kävijäseurantaohjelman kautta osallistumislomakkeen täyttämistä tuloksena. Mikäli sosiaalinen media on nettikaupalle merkittävä tulonlähde, tulee seurata tuloksena myös kävijöiden jakamia linkkejä (ajattele Facebook Tykkää-napin painamista tuotesivulla). Arvostelujen ja kommenttien kirjoittaminen tuotteisiin on myös ehdottomasti hyvä tulos.

Kun seurattavia tuloksia on useita voi kokonaiskonversio nousta yli 20 prosentin. Se ei tietenkään lämmitä yhtä paljon kuin jos joka viides kävijä tekisi tilauksen, mutta on silti merkittävää. Jokainen uutiskirjeen tilaaja on potentiaalinen asiakas tulevaisuudessa ja ystäville jaetut linkit tuovat uusia käyntejä.

MyCashflow.fi sivuston tunnittainen konversioprosentti eräältä päivältä

MyCashflow.fi sivuston tunnittainen konversioprosentti eräältä päivältä