Joulukalenteri: 1. Ei menestystä ilman työtä

Verkkokauppa on väsymätön myyjä, joka on asiakkaiden käytettävissä päivästä toiseen ympäri vuoden kaikkina kellon aikoina. Kuulostaako yksinkertaiselta ja helpolta tavalta ansaita kinkkua leivän päälle? Ei sinne päinkään. Verkossa myös kilpailijasi ovat avoinna kellon ympäri. Monet kilpailijoistasi ovat sinua nälkäisempiä, useilla on monta kertaa suurempi budjetti kuin sinulla sekä paremmat paremmat osto- ja logistiikkasopimukset, joiden avulla…

Verkkokauppa on väsymätön myyjä, joka on asiakkaiden käytettävissä päivästä toiseen ympäri vuoden kaikkina kellon aikoina. Kuulostaako yksinkertaiselta ja helpolta tavalta ansaita kinkkua leivän päälle? Ei sinne päinkään. Verkossa myös kilpailijasi ovat avoinna kellon ympäri. Monet kilpailijoistasi ovat sinua nälkäisempiä, useilla on monta kertaa suurempi budjetti kuin sinulla sekä paremmat paremmat osto- ja logistiikkasopimukset, joiden avulla he voivat tarjota asiakkaille parempia tarjouksia ja nopeampia toimituksia. Kuulostaako edelleen helpolta? No, siinä ei ollut edes koko tarina. Verkkokauppias joutuu kilpailemaan myös perinteisen kaupan kanssa ja ensi vuonna voi olla, että kilpailijoitasi verkossa ovat esimerkiksi S-Ryhmä ja suomen Amazon. Kysymys kuuluu, oletko valmis?

Verkkokaupan menestymisen eteen on tehtävä paljon työtä. Jos haluat verkkokauppasi kasvavan, sinun tulee opiskella säännöllisesti uutta, kokeiltava erilaisia konsepteja, tehtävä virheitä ja otettava niistä opiksi, kuunneltava asiakkaita ja sijoitettava rahaa kasvuun. Se ei ole helppoa, mutta se on menestyksen hinta.

Tämä on MyCashflow Joulukalenterin 2010 ensimmäinen luukku, jonka on tarkoitus herättää todellisuuteen mikäli et jo ollut hereillä. Seuraavat 23 luukkua tulevat olemaan konkreettisempia vinkkejä verkkokaupan kehittämiseen.