Miksi luomani tuote ei näy verkkokaupan hakutuloksissa?

Tuotteen näkymättömyys hakutuloksissa voi johtua useammastakin asiasta. Tässä artikkelissa on käyty läpi yleisimmät seikat, jotka vaikuttavat tuotteiden näkymiseen hakutuloksissa:

Tuote on lisätty viimeisen vuorokauden aikana

Jos käytät maksullista MyCashflow-palvelupakettia, verkkokauppasi käytössä on uudistettu ja tehokkaampi hakukone, joka toimii hyvin eri tavalla kuin vanhempi ja ilmaisten verkkokauppojen käytössä olevan hakukone.

Kun olet lisännyt tuotteen verkkokauppaan, se ei näy hakutuloksissa välittömästi, vaan hakukoneen on indeksoitava tuote ensin. Tämä tarkoittaa, että tuote lisätään hakukoneen kohteena olevien tuotteiden joukkoon. Indeksointi suoritetaan kerran vuorokaudessa.

Tuotteet siis tulevat näkyviin hakutuloksissa viimeistään vuorokauden kuluttua siitä kun ne on lisätty tai asetettu näkyviin.

Tuotteen lisäämisestä on aikaa vuorokausi tai enemmän

Indeksoinnissa voi tapahtua virheitä. Mikäli huomaat että tuotteesi ei näy hakutuloksissa, vaikka lisäsit tai asetit sen näkyviin kaupassa jo kauan sitten, ilmoita asiasta MyCashflow'n asiakaspalveluun.

Tarkista tuotteen löytymisen testaamisessa käyttämäsi hakusanat. Uudistettu hakukone noudattelee entistä tarkemmin julkisten hakukoneiden toimintaperiaatteita. Tämä tarkoittaa, että tuotteiden löytämiseen vaikuttavat monet tekijät. Varmista että käyttämäsi hakusanat esiintyvät tärkeillä paikoilla tekstissä, ja tarpeeksi usein (sivun otsikko, tuotekuvausten otsikot ja kappaleiden alut.

Jos verkkokaupassasi on useita tuotteita, joiden on tarkoitus löytyä jollain tietyllä hakusanalla, osa tuotteista voi hukkua hakutuloksissa, koska sen kanssa kilpailee niin moni tuote.

Luokat