Kuinka myynnistä poistuneet tuotteet kannattaa poistaa verkkokaupasta, kun Solteq Tekso on käytössä?

Kun verkkokauppasi on integroitu Solteq Tekso -kassajärjestelmän kanssa, tuotteiden hallinta on hieman erilaista kuin MyCashflow'ssa yleensä. Suositeltu tuotteiden poistamistapa määräytyy sen perusteella, onko tuote poistumassa myynnistä väliaikaisesti vai pysyvästi.

1) Tuotetta ei ole tulossa myyntiin enää lainkaan

Kun tuote on loppunut ja poistunut myynnistä kokonaan, voit poistaa tuotteen Tekson järjestelmästä. Tällöin tuote poistuu automaattisen tiedonsiirron yhteydessä myös MyCashflow'n hallinnasta ja verkkokaupasta.

Huomio

Jos poistat tuotteen vain MyCashflow'n hallinnasta, tuote luodaan uudestaan seuraavan automaattisen tiedonsiirron yhteydessä, ja tuotteen tilaushistoria nollautuu.

2) Tuotetta voi tulla myyntiin lisää myöhemmin

Jos tuote on vain loppunut tilapäisesti, ja sitä on tulossa lisää varastoon, tuotetta ei kannata poistaa. Poistamisen yhteydessä tuotteen tilaus- ja varastohistoria nollataan, mikä voi aiheuttaa ongelmia, jos tuote on myöhemmin tuotava takaisin myyntiin.

Jos et halua että varastosta loppunutta tuotetta näytetään verkkokaupassa, voit piilottaa tuotteen.

Aiheeseen liittyviä ohjeartikkeleja