Kuinka lisään tuotteita tilaukseen, joka on jo maksettu?

Joskus voit joutua tilanteeseen, jossa joudut lisäämään tuotteita maksettuun tilaukseen. Asiakkaalta ei voi tilauksen yhteydessä luodulla maksutapahtumalla enää periä lisää rahaa, vaan toimivin vaihtoehto on pyytää asiakasta maksamaan lisättävät tuotteet tilisiirrolla.

Voit luoda tällaisia tapauksia varten piilotetun maksutavan, jota asiakkaat voivat käyttää ylimääräisten maksujen suorittamiseen.

  1. Luo uusi maksutapa sivulla Asetukset » Maksutavat.
  2. Täytä maksutavan tiedot:
    • Jätä maksutapa piiloon: älä valitse yhtään kauppa- tai kieliversiota kohdassa Näytä versiossa.
    • Valitse maksupalveluksi Ennakkomaksu.
  3. Tallenna maksutapa, ja siirry takaisin tilaukseen, johon haluat lisätä tuotteita.

Tuotteiden lisääminen maksettuun tilaukseen

  1. Etsi ja avaa haluamasi tilaus hallintatyökalun Tilaukset-sivun listalta.
  2. Jos muokattava tilaus on toimitettu, merkitse se avoimeksi painamalla tilauksen tuotelistan yllä Merkitse tilaus avoimeksi -painiketta.
  3. Lisää tilaukseen asiakkaan pyytämä tuote.
  4. Päivitä sivu lisättyäsi tuotteen. Älä vielä merkitse tuotetta toimitetuksi.
    • → MyCashflow ilmoittaa virheestä, koska tilausta ei ole maksettu kokonaan.
  5. Paina Luo uusi maksutapahtuma -linkkiä. Valitse avautuvassa kyselyikkunassa aiemmin luomasi piilotettu maksutapa.
    1. Viimeistele maksutapahtuman luominen painamalla Luo maksutapahtuma -painiketta.
    2. Nyt tilaussivun Maksutapahtumat -kohdassa näkyy uusi maksutapahtuma, jota ei ole vielä suoritettu:
  6. Lähetä asiakkaallesi ohjeet maksun maksamiseen kauppasi tilille, ja kuittaa maksun saatuasi ylimääräinen maksu saaduksi.
    • Voit käyttää ohjeiden lähettämiseen esimerkiksi tilauskommentteja.
  7. Merkitse tilauksen lopuksi kaikki tuotteet ja itse tilaus toimitetuiksi, jotta varastosaldosi pysyvät ajan tasalla.