Peruin vahingossa jo toimitetun tilauksen, ja nyt tilauksen tiedot eivät täsmää

Jos peruit aiheetta tilauksen joka oli jo toimitettu, tilauksen saldo on nyt todennäköisesti virheellinen: kun tilaus perutaan, sen summaksi merkitään 0 €, koska kaikki tilauksen sisältämät tuotteet merkitään automattisesti palautetuiksi.

MyCashflow ilmoittaa tällöin virheestä, sillä tilauksessa asiakas näyttää palauttaneen kaikki tuotteet, mutta ei ole saanut rahojaan takaisin.

Virheellisen saldon voi korjata tilauksen omalla sivulla:

  1. Etsi ja avaa haluamasi tilaus hallintatyökalun Tilaukset-sivun listalta.
  2. Jos muokattava tilaus on toimitettu, merkitse se avoimeksi painamalla tuotelistan yllä Merkitse tilaus avoimeksi -painiketta.
  3. Etsi tilauksen tuotelistalta rivit, joiden arvo sarakkeessa Yhteensä on negatiivinen. Näiden rivien joukosta löydät tilaukseen tahattomasti syntyneet tuotepalautukset.
  4. Merkitse kaikki virheellisesti palautetut tuotteet toimittamattomiksi (poista valinta tuotteen kohdalta ja paina Merkitse valitut tuotteet toimitetuiksi).
  5. Merkitse tuotteiden kohdalla Määrä-sarakkeeseen arvoksi 0, ja paina Tallenna.
    • → Tuoterivi poistuu tilauksesta, ja tilauksen loppusumma päivittyy.
    • Poista myös negatiiviset toimituskulut.
    • Älä poista mahdollisia aiheellisia palautusrivejä, tai tilauksen loppusumma muuttuu jälleen virheelliseksi.
  6. Kun olet poistanut kaikki aiheettomat palautusrivit, tilauksen loppusumman pitäisi olla oikea.
  7. Muuta lopulta tilauksen tilaksi Toimitettu, ja paina Tallenna-painiketta.