Peruin vahingossa jo toimitetun tilauksen, ja nyt tilauksen tiedot eivät täsmää

Jos peruit aiheetta tilauksen joka oli jo toimitettu, tilauksen saldo on nyt todennäköisesti virheellinen: kun tilaus perutaan, sen summaksi merkitään 0 €, koska kaikki tilauksen sisältämät tuotteet merkitään automattisesti palautetuiksi. 

MyCashflow ilmoittaa tällöin virheestä, sillä tilauksessa asiakas näyttää palauttaneen kaikki tuotteet, mutta ei ole saanut rahojaan takaisin.

Virheellisen saldon voi korjata tilauksen omalla sivulla:

  1. Valitse virheellinen tilaus Tilaukset-sivun haun avulla. Tilaus löytyy asettamalla Maksun tila -kenttään arvo Mikä tahansa.
  2. Siirry muokkaaamaan tilausta painamalla Muokkaa -linkkiä tilaustietoalueen yläkulmassa.
  3. Ota tilaus takaisin käsittelyyn vaihtamalla tilauksen tilaksi Käsittelyssä, ja painaTallenna-painiketta.
    • Voit nyt tehdä muutoksia tilauksen tuotelistaukseen.
  4. Etsi tilauksen tuotelistauksesta rivit, joiden arvo sarakkeessa Yhteensä on negatiivinen. Näiden rivien joukosta löydät tilaukseen tahattomasti syntyneet tuotepalautukset.
  5. Merkitse kaikkien tahattomasti luotujen palautusrivien kohdalla Määrä-sarakkeeseen arvoksi 0, ja paina OK.
    • Tuoterivi poistuu tilauksesta, ja tilauksen loppusumma päivittyy.
    • Poista myös negatiiviset toimituskulut.
    • Älä poista mahdollisia aiheellisia palautusrivejä, tai tilauksen loppusumma muuttuu jälleen virheelliseksi.
  6. Kun olet poistanut kaikki aiheettomat palautusrivit, tilauksen loppusumma on päivittynyt takaisin tilausta vastaavaan arvoon.
  7. Muuta lopulta tilauksen tilaksi Toimitettu, ja paina Tallenna-painiketta.