Miksi verkkokaupan toimitustavat eivät näy kassalla?

MyCashflow-verkkokauppojen toimitustavat voivat jäädä piiloon useasta syystä. Tarkasta kaikki tässä artikkelissa listatut kohdat saadaksesi selville, miksi toimitustavat eivät näy. 

1) Toimitustavan asetuksissa ei ole valittu tarvittavia kauppaversioita

  1. Avaa verkkokauppasi hallinnan toimitustapalista sivulla Asetukset » Toimitustavat. Katso, näkyykö listalla harmaalla kirjoitettuja ja yliviivattuja toimitustapoja. Nämä toimitustavat eivät ole näkyvillä yhdessäkään kauppaversiossa.
  2. Jos piilotettuja toimitustapoja on, avaa yksikerrallaan niiden asetukset painamalla ensin toimitustavan nimeä, jolloin toimitustavan tiedot avautuuvat. Paina näkymän oikeassa yläkulmassa Muokkaa-painiketta.
  3. Valitse toimitustapalomakkeen kohdassa Näytä versiossa kaikki kauppaversiot, joissa haluat toimitustavan näkyvän. Tallenna toimitustapa, kun olet tehnyt tarvittavat muutokset.
  4. Vaikka toimitustapa ei näkyisikään piilotettuna toimitustapalistalla, tarkista silti kaikkien toimitustapojen versiot, jotta ne ovat varmasti oikein.

2) Tilauksessa on tuotteita, joiden pakettikoot eivät vastaa toimitustapoja

Tilausta tehtäessä kassalla näytetään vain sellaiset toimitustavat, joilla pystytään toimittamaan kaikki tilaukseen valitut tuotteet. Jos siis tilauksessa on esimerkiksi Iso paketti -kokoluokan tuotteita, mutta yhdelläkään toimitustavalla ei ole valittuna tätä pakettikokoa, kassalla ei näy yhtään toimitustapaa:

  1. Katso kaikkien niiden tuotteiden pakettikoot, joiden kohdalla toimitustapoja ei näy kassalla:
    1. Valitse tuote muokattavaksi Tuotteet-sivun listasta painamalla Muokkaa tuotetta -linkkiä -kuvakkeen takaa. Kuvake tulee näkyviin, kun viet hiiren tuoterivin päälle.
       
    2. Katso tuotteelle merkitty pakettikoko tuotelomakkeen kohdassa Paino.
  2. Siirry nyt hallintatyökalun sivulle Asetukset » Toimitustavat, ja valitse toimitustapa, jolla tuote on tarkoitus toimittaa. Toimitustavan tiedoissa näet pakettikoot, joita toimitustavalla voidaan toimittaa.
  3. Jos toimitustavan pakettikokoihin ei kuulu aiemmin katsomasi tuotteen pakettikokoa, toimitustapa ei näy verkkokaupan kassalla, kun valittu tuote on mukana tilauksessa.
  4. Avaa toimitustavan asetuslomake painamalla Muokkaa-painiketta toimitustavan tietojen yläkulmassa.
  5. Valitse kaikki tarvittavat pakettikoot asetuslomakkeen kohdassa Toimitustavan rajaus.
  6. Tallenna toimitustapa, ja toista prosessi jokaisen tuotteen kohdalla, jolla ei näy verkkokaupan kassalla toimitustapoja.

3) Asiakkaan valitsema toimitusmaa ei ole valittuna toimitustavan asetuksissa

  1. Valitse toimitustapa, joka ei näy verkkokaupan kassalla. Avaa toimitustapa muokattavaksi painamalla ensin toimitustavan nimeä Asetukset » Toimitustavat -sivun listalla.
    → Toimitustavan tiedot aukeavat. Paina näkymän yläkulmassa Muokkaa-painiketta.

  2. Näet asetuslomakkeen kohdassa Toimitusmaat-kohdassa kaikki maat, joihin toimitustavalla voidaan toimittaa tuotteita. Jos asiakas valitsee tlausta tehdessään maan, joka ei ole sallittu, toimitustapaa ei näy kassalla.
  3. Lisää maa sallitulle listalle valitsemalla se kiellettyjen maiden listalla, ja painamalla listan yläpuolella Valitse aktiiviset -painiketta.
  4. Tallenna toimitustapa lopuksi.

4) Toimitustapojen painorajat eivät vastaa tilauksessa olevien tuotteiden painoa

Tilaukset voidaan toimittaa vain käyttämällä toimitustapoja, joiden painorajat sallivat tilauksessa olevat tuotteet. Jos koko tilauksen tai yksittäisen tuotteen paino ylittää toimitustavan suurimman painorajan, toimitustapaa ei näy kassalla.

  1. Tarkista virheen aiheuttaneen tilauksen kokonaispaino, ja tilattavien tuotteiden yksittäispainot.
    • Katso tuotteille merkityt painot tuotelomakkeen kohdasta Paino:
    • Tilauksen kokonaispainon näet tilausnäkymässä:
  2. Tarkista niiden toimitustapojen painorajat, joilla valitsemaasi tuotetta on tarkoitus toimittaa:
    1. Valitse toimitustapa hallintatyökalun sivulta Asetukset » Toimitustavat painamalla toimitustavan nimeä listassa.
    2. Tarkista toimitustavan painorajat toimitustavan tiedoissa.
    3. Jos yksittäisen tuotteen tai koko tilauksen paino ylittää toimitustavan korkeimman painorajan, luo uusi painoraja tai tarvittaessa kokonainen uusi toimitustapa painavampia tilauksia varten.