Asiakasryhmien hallinta

Voit luokitella MyCashflow-verkkokauppasi asiakkaat asiakasryhmiin. Näin mahdollistat esimerkiksi asiakasryhmäkohtaiset maksu- tai toimitustavat.

Asiakasryhmien luominen

  1. Jos haluat luoda uuden asiakasryhmän, aloita painamalla Lisää asiakasryhmä -painiketta verkkokaupan hallintatyökalun sivulla Asiakkaat.
  2. Anna avautuvassa kyselyikkunassa asiakasryhmälle nimi kaikilla tarvittavilla kielillä.
    •  
  3. Tallenna lopuksi asiakasryhmä.

Asiakkaiden lisääminen asiakasryhmiin

Kauppaasi rekisteröityvät asiakkaat lisätään automaattisesti valmiiksi luotuun Rekisteröityneet-ryhmään.

Asiakkaat voivat kuulua yhäaikaisesti useisiin asiakasryhmiin.

Voit lisätä haluamasi asiakkaat asiakasryhmiin kahdessa sijainnissa:

Asiakkaat-sivun listalla

  1. Tartu hiirellä rivin vasemmassa reunassa näkyvään -kuvakkeeseen. Kuvake tulee näkyviin, kun viet hiiren rivin päälle.

  2. Raahaa rivi haluamasi asiakasryhmän päälle.

Asiakastietolomakkeella

  1. Avaa haluamasi asiakkaan tiedot painamalla ensin asiakkaan nimeä Asiakkaat-sivun listalla.
    • → Asiakastietonäkymä aukeaa. Avaa asiakastietolomake painamalla asiakastietonäkymän oikeassa reunassa Muokkaa-painiketta.
  2. Lisää asiakas haluamiisi asiakasryhmiin lomakkeen kohdassa Asiakasryhmät. Tekstikentästä voi hakea ja valita verkkokauppaan luotuja asiakasryhmiä.
  3. Muista tallentaa asiakkaan tiedot tehtyäsi muutoksia.

Asiakkaiden poistaminen asiakasryhmistä

  1. Valitse asiakas Asiakkaat-sivun listasta painamalla asiakkaan nimeä.
    → Asiakastietoikkuna avautuu.
     

  2. Paina asiakastietoikkunassa oikean reunan Muokkaa-painiketta.
    → Asiakastietolomake avautuu. 

  3. Poista asiakas haluamistasi asiakasryhmistä asiakastietolomakkeen kohdassa Asiakasryhmät painamalla ryhmän kohdalla näkyvää -kuvaketta.
    •  
  4. Tallenna asiakkaan tiedot, jotta muutokset tulevat voimaan.