Google Ads

Google Ads on Googlen tarjoama markkinointipalvelu, jonka avulla voit ostaa itsellesi mainoksia Googlen hakutulossivuilla.

Ads on mahdollista ottaa käyttöön MyCashflow-verkkokaupassa kahdella vaihtoehtoisella tavalla:

  • Linkittämällä verkkokaupan Google Analytics -tili Adsiin (suositeltu)
  • Asentamalla MyCashflow'n Google Ads -laajennus

Molemmat tavat on ohjeistettu alla.

Laajennukset eivät ole käytettävissä MyCashflow Free -palvelupaketissa.

Google Ads -laajennuksen käyttö on maksutonta.

Google Ads -palvelun on maksullista (ks. Googlen hinnasto).

Analyticsin linkittäminen Adsiin helpottaa Ads-mainonnan seurantaa huomattavasti verrattuna MyCashflow'n Ads-laajennuksen käyttämiseen:

  • Analytics kerää tietoa Ads-mainosten klikkauksista ja kohderyhmän muusta vuorovaikutuksesta mainoksien kanssa.
  • Näet myös, miten mainokset vaikuttavat Analyticsissä asetettujen tavoitteiden toteutumiseen.
  • Analytics kerää myös mainosten hintatiedot ja laskee tuottoprosentit mainosten klikkausten perusteella.

Katso Googlen ohjeet Analyticsin ja Adsin linkittämiseen.

Kun Analytics ja Ads on linkitetty keskenään, löydät tietoa Ads-kampanjoista Analyticsin sivulta Hankinta » Google Ads.

Lue myös Googlen ohjeet Analyticsin Ads-raporteista.

Suosittelemme ottamaan Adsin käyttöön linkittämällä sen verkkokaupan Analytics-tiliin.

Katso ohjeet edellisessä kappaleessa.

MyCashflow'n Google Ads -laajennus välittää Google Adsiin tietoa tilaustapahtumasta ja ostoksen loppusummasta. Google käyttää näitä tietoja tarkempaan raportointiin.

Tutustu myös seuraaviin tietolähteisiin:

Lue myös laajennuksien yleiset asennus- ja käyttöönotto-ohjeet.

Laajennuksen käyttöönotto pitää sisällään seuraavat vaiheet:

  • Luo täällä verkkokaupallesi Ads-tili, jos sinulla ei vielä ole omaa tiliä
    • Adsin käyttöönotossa voi kestää jopa vuorokausi. Google lähettää sinulle ilmoituksia tilin käyttöönoton etenemisestä.
  • Luo ensimmäinen kampanja. Tutustu kampanjan luomiseen tarkemmin Googlen-ohjeissa.
  • Ota käyttöön konversioseuranta ja luo konversiotapahtuma (neuvottu alla)
  • Kopioi konversiotapahtuman tiedot verkkokaupan hallintaan Ads-laajennuksen asetuksiin

Alta löydät tarkemmat ohjeet konversiotapahtuman määrittelyyn ja laajennuksen käyttöönottoon:

  1. Luo uusi konversiotapahtuma Adsin sivulla Työkalut » Mittaus » Konversiot (tutustu myös Googlen konversioseurannan ohjeisiin).
  2. Valitse konversion tyypiksi Verkkosivusto.
  3. Määritä tapahtuman asetukset haluamaksesi.
    • Luokka-valikosta kannattaa valita Ostos/Myynti (yleensä sopivin verkkokaupan mainonnassa).
  4. Siirry eteenpäin ja valitse vaiheessa Tagin määrittäminen vaihtoehto Lisää tagi itse.

  5. Kopioi konversiotapahtuman koodi Adsin seurantakoodin seasta.
  6. Määritä konversiotapahtuma loppuun, ja siirry tämän jälkeen verkkokaupan hallinnan sivulle Tili » Laajennukset » Google Ads.
  7. Liitä kopioimasi koodi Ads-laajennuksen asetuksiin kenttään Google Ads -koodi.
  8. Tallenna laajennuksen asetukset.

Nyt Ads seuraa verkkokaupassa määrittämääsi konversiotapahtumaa. Näet tietoa konversioista Adsin hallinnassa konversiotapahtuman tiedoissa.

Lue Googlen ohjeista lisää Adsin raporteista.