Zopim Live Chat

Zopim on verkkosivuilla käytettävä chat-ohjelma, jota käytetään usein verkkokauppojen asiakaspalvelussa.

Chat-pohjainen asiakaspalvelu on nopeampaa ja tehokkaampaa kuin esimerkiksi sähköpostin käyttäminen. Chat-asiakaspalvelulla asiakkaat saavat sinuun nopeammin suoran yhteyden, ja voivat samalla selata verkkokauppasi tuotteita.

Zopim Live Chat on maksullinen palvelu. Tutustu hinnoitteluun Zopimin verkkosivuilla ›

Tutustu myös Zopim-palvelun omiin käyttöohjeisiin (englanniksi).

Asennus ja käyttöönotto

Alla käydään läpi Zopim-palvelun käyttöönotto kahdessa eri tapauksessa:

1) Uuden Zopim-tilin luominen ja käyttöönotto

Jos et ole aiemmin käyttänyt Zopimia, sinun on ensin luotava uusi käyttäjätili. Jos sinulla on jo omat Zopim-tunnukset, katso ohessa ohjeet niiden käyttämiseen MyCashflow'ssa.

Ennen kuin avaat uuden käyttäjätilin, tilaa Zopim-laajennus verkkokaupan hallinnan sivulla Tili » Laajennukset » Zopim. Laajennuksen tilaamisesta ei synny lisäkustannuksia.

Näin luot uuden käyttäjätilin:

  1. Tilaa itsellesi Zopim-tili palvelun verkkosivuilla.
  2. Kirjaudu uudelle tilillesi osoitteessa dashboard.zopim.com.
  3. Ensimmäisellä kirjautumisellasi näet lomakkeen, jossa pyydetään käyttäjätiedot.
  4. Seuraavassa vaiheessa näytetään chatin upotuskoodi. Kopioi koko koodi ja liitä se Zopim-laajennuksen asetuksiin MyCashflow'n hallinnassa.
  5. Tallenna laajennuksen asetukset

Vaihtoehtoisesti voit myös liittää laajennuksen asetuksiin pelkän Zopim-tilisi tunnuksen koko upotuskoodin sijaan.

Vaihda halutessasi Zopim-hallintatyökalun kieli suomeksi sivulla Settings » Personal » Profile.

2) Olemassaolevan Zopim-tunnuksen käyttäminen

Jos olet käyttänyt Zopimia aiemmin, sinulla saattaa olla vanha käyttäjätili, jota voit käyttää MyCashflow-verkkokaupassasi.

 Asennukseen tarvitaan vain Zopim-upotuskoodi tai tunnus, joka lisätään laajennuksen asetuksiin.

Upotuskoodi on ladattavissa Zopim-tilin sivulta Asetukset » Pienoissovellus.

Testaa chatin toimivuutta asennuksen jälkeen, jotta huomaat mahdolliset ongelmat mahdollisimman pian.

Kun olet ottanut Zopimin käyttöön, sinun kannattaa kääntää Chat Rescuer -laukaisimen tekstit englannista verkkokaupan kielelle. Löydät laukaisimen Zopim-hallintatyökalun sivulta Laukaisimet » Chat Rescuer.

Lue lisää laukaisimista Zopimin ohjeissa.

Tukihenkilöjen tilien hallinta

Jos verkkokauppasi chat-asiakaspalvelua hoitaa useampi kuin yksi ihminen, luo jokaiselle asiakaspalvelijalle oma tukihenkilötili Zopim-hallinnan sivulla Tukihenkilöt. Luo uusia tilejä painamalla + Lisää tukihenkilö -painiketta.

Voit myös luoda tilillesi osastoja, jotka voit asettaa vastuuseen haluamistasi verkkokaupoista tai kauppaversioista.