Omien viestipohjien luominen Campaign Monitorissa

Monesti on hyödyllistä laatia verkkokaupalle räätälöidyt sähköpostipohjat uutiskirjeitä varten. Voit myös halutessasi luoda erilaisia kampanjoita varten erilaisia pohjia. 

Campaign Monitor myös sisältää useita valmiita pohjia. Voit valita haluamasi valmiin pohjan luodessasi uutta sähköpostikampanjaa.

Campaign Monitorin sähköpostipohjia ei ole mahdollista käyttää MyCashflow'n hallintatyökalun kautta. Kaikissa MyCashflow'n kautta luoduissa kampanjoissa käytetään MyCashflow'n omaa sähköpostipohjaa.

Kampanjatiedot kuitenkin päivitetään Campaign Monitorista MyCashflow'hun, vaikka käytössä olisi muu kuin oletussivupohja.

Jos lähetät sähköpostikampanjan Campaign Monitorin kautta, et voi käyttää mahdollisia MyCashflow-teemassa luotuja sähköpostikampanjoiden sivupohjia.

Jos et löydä Campaign Monitorin valmiiden pohjien joukosta hyvää vaihtoehtoa, voit luoda oman sivupohjan, mikäli sinulla on kokemusta HTML/CSS-kielten käytöstä.

Uuden sähköpostipohjan luominen tapahtuu seuraavasti:

  1. Laadi sivupohjalle oma HTML-tiedosto.
    • Käytä sivupohjassa Campaign Monitorin sivupohjatageja. Voit myös ladata tästä toimivan esimerkkisivupohjan.

    • Kiinnitä huomiota <repeater/>- ja <layout/>-tagien käyttöön. Näiden tagien avulla voit luoda sähköpostipohjaan erilaisia osioita, joita voidaan lisätä viestiin sisällön kirjoittamisen yhteydessä tarpeen mukaan.
  2. CSS-tyylit kannattaa kirjoittaa samaan tiedostoon. On myös hyvä ajatus laatia sähköpostin layout käyttämällä <table>-elementtiä, koska kaikki sähköpostiohjelmat eivät näytä CSS-tyylejä.

Kun tiedosto on laadittu, voit lähettää sen Campaign Monitor -käyttäjätilillesi sivulla Templates.

  1. Avaa Import-välilehti ja määritä sähköpostipohjan tiedot:
    • Anna sivupohjalle kuvaava nimi.
    • Syötä sivupohjan sisältävä HTML-tiedosto sekä kaikki muut sivupohjaan liittyvät tiedostot ZIP-pakattuna.
  2. Tallenna sivupohja, minkä jälkeen voit esikatsella sitä.

Seuraavan kerran kun lähetät uutta kampanjaa, voit valita luomasi pohjan, ennen kuin alat laatia kampanjan sisältöä.