Sähköpostikampanjan luominen

Voit luoda sähköpostikampanjoita käyttämällä MyCashflow'n omia hallintatyökaluja tai Campaign Monitorin käyttöliittymää.

Sähköpostikampanjoiden luominen edellyttää, että olet maksanut MyCashflow-palveluun vähintään yhden laskun, ja ettei yritykselläsi ole erääntyneitä palvelumaksuja.

Email Marketing -laajennuksen on oltava käytössä, jotta voit luoda sähköpostikampanjoita.

Synkronoi kampanjat ja vastaanottajalistat aina ennen kuin muokkaat mitä tahansa kampanjoiden tai vastaanottajien tietoja.

1) Kampanjan luominen MyCashflow'n hallintatyökaluilla

  1. Aloita uuden kampanjan luominen verkkokaupan hallintatyökalun sivulla Asiakkaat » Sähköpostikampanjat painamalla Uusi sähköpostikampanja -painiketta.
    • → Sähköpostikampanjalomake aukeaa.
  2. Anna kampanjalle nimi, ja lähetettäville sähköposteille otsikko.

    • Nimi näytetään oletusarvoisesi vain hallintatyökalun kampanjalistassa, mutta se on mahdollista lisätä kampanjaposteihin.
  3. Anna lähettäjän tiedot.

    • Anna käytössä oleva ja toimiva sähköpostiosoite.
  4. Valitse halutessasi oma sivupohja sähköpostille. Oletusarvoisesti käytetään käytettävissä olevan teeman omaa sähköpostipohjaa.
  5. Kirjoita sähköpostille muotoiltu sisältö, joka näytetään, jos vastaanottaja voi avata HTML-muotoisia sähköposteja.
  6. Kirjoita tekstimuotoinen sisältö, joka näytetään, jos vastaanottaja ei voi avata HTML-muotoisia sähköposteja.
    • Viestin tekstisisällön kannattaa olla sama molemmissa viesteissä, jotta asiakkaasi saavat luomastasi kampanjasta samat tiedot.
  7. Valitse kaikki asiakasryhmät, jotka haluat sisällyttää sähköpostikampanjaan.
  8. Paina Tallenna-painiketta.
    • → Saat näkyviin lähetettävän sähköpostin esikatselun.
  9. Esikatselusta voit siirtyä lähettämään kampanjan. Voit lähettää kampanjan heti tai ajastaa sen lähtemään haluamanasi ajankohtana.

2) Kampanjan luominen Campaign Monitorin työkaluilla

Campaign Monitor on maksullinen työkalu. Jos lähetät kampanjan Campaign Monitorin kautta, toiminnon hinta lisätään automaattisesti verkkokauppasi kuukausimaksuun.

Campaign Monitorin omilla työkaluilla on mahdollista luoda monipuolisempia kampanjoita kuin MyCashflow'n omalla käyttöliittymällä. Voit esimerkiksi käyttää omia sähköpostipohjiasi MyCashflow'n oletusarvoisen pohjan sijaan.

Siirry Campaign Monitor -palveluun verkkokaupan hallintatyökalun sivulta Tili » Laajennukset » Email Marketing painamalla Siirry Campaign Monitoriin -painiketta.

  1. Siirry Create & Send -välilehdelle ja paina Create a new Campaign -painiketta.
    • → Kampanjan luontilomake aukeaa.
  2. Valitse kampanjan tyyppi.
    • Regular-vaihtoehto luo samanlaisen sähköpostikampanjan kuin MyCashflow'n hallintatyökalut.
    • A/B test luo testauskampanjan, jolla voit vertailla vastaanottajien reaktioita kahteen rinnakkaiseen postiin.
    • RSS to email lähettää antamasi verkko-osoitteen sisällön toistuvana sähköpostina vastaanottajille.
  3. Tässä ohjeessa käydään läpi vain tavallisen kampanjan luominen. Lisätietoa muista kampanjavaihtoehdoista saat Campaign Monitorin oikeasta yläkulmasta Help-linkin kautta.
  4. Valitse kampanjan tyypiksi Regular. Anna kampanjalle nimi, otsikko ja lähettäjän tiedot. Siirry eteenpäin painamalla Next-painiketta.
  5. Valitse kampanjalle sähköpostipohja, tai lataa tässä kohdassa uudet pohjatiedostot Import-välilehdellä.
  6. Kirjoita kampanjan sisältö Campaign Monitorin suunnittelutyökalussa.
    • Voit lisätä sivupohjassa määriteltyjä layout-elementtejä painamalla Add new -painiketta.
    • Kun olet kirjoittanut sisällön, siirry esikatseluun oikean yläkulman Preview-painikkeen avulla.
    • Jos käytössäsi ei ole sähköpostipohjaa, joka tukee Campaign Monitorin suunnittelutyökalua, siirry seuraavaan vaiheeseen.
  7. Kirjoita viestin raakatekstimuoto, joka näytetään silloin, kun vastaanottaja ei voi avata HTML-muotoista sähköpostia. Siirry eteenpäin painamalla Define recipients -painiketta.
  8. Valitse listasta kaikki verkkokauppasi vastaanottajaryhmät, jotka haluat sisällyttää kampanjaan. Listassa näytetään kaikki viimeisimmän synkronoinnin yhteydessä päivitetyt vastaanottajaryhmät. Siirry eteneepäin painamalla Next-painiketta.
  9. Kampanjan yhteenveto näytetään. Voit siirtyä muokkaamaan kampanjan tietoja painamalla Edit-painiketta haluamassasi kohdassa. Siirry eteenpäin yhteenvedosta painamalla Test and define delivery -painiketta.
  10. Voit halutessasi lähettää kampanjasta testiviestin, jonka avulla voit tarkastella kampanjaa lopullisessa muodossaan ennen varsinaista lähettämistä.
    • Jos et halua lähettää testiviestiä, siirry eteenpäin painamalla Skip the test -painiketta.
    • Jos haluat lähettää testiviestin, kirjoita vastaanottajien sähöpostiosoitteet tekstikenttään ja paina Send the test email -painiketta.
    • Muista että tarvitset vastaanottajien suostumuksen tekstiviestimarkkinointiin.

  11. Lopuksi voit ajastaa kampanjan tai lähettää sen heti painamalla Send campaign now -painiketta.

    • Muista että kampanjan lähettämisestä laskutetaan aina kun vastaanottajia on 5 tai enemmän.