Tilauksen peruminen

Jos asiakas on palauttanut tilauksensa tai tilaus on muuten virheellinen, voit milloin tahansa perua sen. Tässä ohjeessa neuvotaan käsiteltyjen ja käsittelemättömien tilauksien peruminen.

Tilauksia ei ole mahdollista poistaa kokonaan

Vain testitilassa olevilla maksutavoilla luodut tilaukset voidaan poistaa (tälllä hetkellä testitila on käytössä vain Klarnalla).

Jos haluamasi tilaus ei ole avoin, etsi se käyttämällä tilaushakua. Valitse tilaus listasta painamalla tilauksen otsikkoa.

Käsittelyssä olevan tilauksen peruminen

Näin perut tilauksen, jota ei ole vielä toimitettu kokonaan tai käsitelty lainkaan:

  1. Mitätöi tai palauta kaikki tilauksen maksutapahtumat.
  2. Paina tilausnäkymän oikeassa yläkulmassa Peru tilaus-linkkiä.

Jos osa tilauksen tuotteista on toimitettu, MyCashflow pyytää varmistusta perumiselle. Jos haluat perua osittain toimitetun tilauksen, varmista että kaikki tarvittavat tuotteet on palautettu.

Osittain toimitettua tilausta peruessasi saatat joutua myös käsittelemään irrallisia maksutapahtumia.

Jos tilauksella on käytössä Klarnan maksutapa, ja asiakas ei ole suorittanut maksua ennen tilauksen perumista, maksutapahtuma mitätöidään automaattisesti.

Toimitetun tilauksen peruminen

Näin perut tilauksen, jonka kaikki tuotteet on merkitty toimitetuiksi:

  1. Käsittele ensin tarvittavat tuotepalautukset.
  2. Paina peruttavan tilauksen oikeassa yläkulmassa Peru tilaus ja palauta tuotteet varastoon  -linkkiä.

Asiakkaalle lähetetään automaattinen sähköposti-ilmoitus tilauksen perumisesta.