Tilausten muokkaaminen

Tilausnäkymässä voit muokata tilauksen tietoja ja tuotesisältöä.

 Valitse haluamasi tilaus verkkokaupan hallintatyökalun sivulta Tilaukset painamalla tilauksen otsikkoa.

Voit muokata tilauksen asiakastietoja, ilman että tekemiäsi muutoksia tallennetaan pysyvästi asiakkaan tietoihin verkkokaupassasi. Tämä voi olla hyödyllistä esimerkiksi silloin kun asiakas haluaa tilata jotain omalla tilillään, mutta eri vastaanottajan tiedoilla.

Asiakas- ja toimitustietojen muokkaaminen

  1. Paina Muokkaa -linkkiä tilaussivun oikean reunan asiakastieto-osiossa.
    • → Asiakastiedot avautuvat muokattavaksi.
  2. Tee haluamasi muutokset asiakastietoihin.
  3. Voit halutessasi muuttaa myös tilauksen toimitusosoitetta painamalla Muokkaa -linkkiä toimitusosoiteosion yläkulmassa.
  4. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, paina Tallenna-painiketta.

Lähetystietojen muokkaaminen

Tilaussivun yläreunan Lähetystiedot-osiossa voit muokata tilauksen lähetykseen liittyviä tietoja.

  1. Paina Lähetystiedot-osion oikeassa yläkulmassa Muokkaa-linkkiä.
    • → Lähetystiedot avautuvat muokattavaksi.
  2. Tee haluamasi muutokset:
    • Voit muuttaa tilauksen toimitustapaa, painoa ja pakettimäärää, jos tilaukseen on esimerkiksi lisätty tuotteita jälkikäteen.
    • Voit myös antaa tilauksen seurantakoodin, jonka avulla asiakas voi tarkkailla tilauksen toimitusta. Seurantakoodi toimitetaan asiakkaalle toimitusvahvistussähköpostin mukana.
    • Jos tilauksen toimitustapa käyttää noutopistepalvelua, voit myös asettaa tai vaihtaa noutopisteen tilaukselle jälkikäteen.
  3. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, paina Tallenna-painiketta.

Tilauksen maksutapahtumien muokkaaminen

Tilaussivun oikean reunan Maksutapahtumat-osiossa näet kaikki tilauksen yhteydessä tehdyt maksutapahtumat.

Jokaisen maksutapahtuman pudotusvalikossa voit kuitata maksutapahtuman saaduksi, mitätöidä sen tai perua esimerkiksi virheellisen maksun kuittauksen.

Tietyissä tapauksissa tilaukseen voi myös lisätä maksutapahtumia.