Tilausten muokkaaminen

Tilausnäkymässä voit muokata tilauksen tietoja ja tuotesisältöä. Valitse haluamasi tilaus verkkokaupan hallintatyökalun sivulta Tilaukset painamalla tilauksen otsikkoa.

Tilaustietojen muokkaaminen

Voit muokata tilauksen asiakastietoja, ilman että tekemiäsi muutoksia tallennetaan pysyvästi asiakkaan tietoihin verkkokaupassasi. Tämä voi olla hyödyllistä esimerkiksi silloin kun asiakas haluaa tilata jotain omalla tilillään, mutta eri vastaanottajan tiedoilla.

  1. Paina Muokkaa-linkkiä tilausnäkymän vasemman reunan asiakastietopalstan yläkulmassa.
    • → Asiakastiedot avautuvat muokattavaksi.
  2. Tee haluamasi muutokset asiakastietoihin.
  3. Voit halutessasi muuttaa myös tilauksen toimitusosoitetta painamalla Toimitusosoite-linkkiä asiakastietopalstan yläkulmassa.
    • → Toimitusosoitekentät tulevat näkyviin. Voit vaihtaa asiakastiedot takaisin näkyviin painamalla Asiakastiedot-linkkiä.
  4. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, paina Tallenna-painiketta.

 Oikeanpuoleisella tilaustietopalstalla voit muokata tilauksen muita tietoja.

  1. Paina vasemman tilaustietopalstan yläkulmassa Muokkaa-linkkiä.
    • → Tilaustiedot avautuvat muokattavaksi.
  2. Tee haluamasi muutokset tilaustietoihin.
    • Tilauksen tila: Voit valita valikosta tilauksen käsittelyvaiheen. Tämä tieto liittyy olennaisesti tilausten käsittelyyn. Jos esimerkiksi haluat muokata tilauksen tuotesisältöä, tilauksen on aina oltava Käsittelyssä-tilassa.
    • Maksun viite luodaan automaattisesti jokaiselle maksutapahtumalle MyCashflow'n järjestelmässä, eikä sitä ole mahdollista muokata.
    • Voit muuttaa myös tilauksen toimitustapaa, painoa ja pakettimäärää, jos tilaukseen on esimerkiksi lisätty tuotteita jälkikäteen.
    • Voit myös antaa tilauksen seurantakoodin, jonka avulla asiakas voi tarkkailla tilauksen toimitusta. Seurantakoodi toimitetaan asiakkaalle toimitusvahvistussähköpostin mukana.
    • Lisätietoja-kenttään voit kirjoittaa esimerkiksi asiakkaan antamia erityisvaatimuksia tilausta koskien. Lisätiedot toimitetaan asiakkaalle toimitusvahvistussähköpostin mukana.
    • Jos tilauksen toimitustapa käyttää SmartPOST- tai muuta noutopistepalvelua, voit myös asettaa tai vaihtaa noutopisteen tilaukselle jälkikäteen.
  3. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, paina Tallenna-painiketta.

Tilauksen maksutapahtumien muokkaaminen

Tilausnäkymän oikean reunan Maksun tila -alueella näet kaikki tilauksen yhteydessä tehdyt maksutapahtumat.

Jokaisen maksutapahtuman pudotusvalikossa voit kuitata maksutapahtuman, mitätöidä sen, tai perua esimerkiksi virheellisen maksun kuittauksen.

Tietyissä tapauksissa tilaukseen voi myös lisätä maksutapahtumia.