Tuotepalautuksen käsittely

Jos asiakkaasi haluaa palauttaa tilaamiaan tuotteita, sinun on merkittävä palautukset tilaukselle MyCashflow'n hallinnassa.

Voit käsitellä tuotepalautuksia vain tilauksissa, jotka on jo käsitelty ja siirretty tilaan Toimitettu.

  1. Aloita tuotepalautuksen käsittely valitsemalla haluamasi tilaus Tilaukset-sivun listasta. Käytä tilaushakua saadaksesi esiin toimitetut tilaukset.
    • → Tilausnäkymä aukeaa.
  2. Paina tilausnäkymän oikeassa yläkulmassa Käsittele palautus -painiketta.
    • → Palautuslomake aukeaa. Palautuslomakkeella näet kaikki tilauksessa toimitetut tuotteet.
  3. Kirjoita palautuslomakkeella tarvittavien tuotteiden kohdalla Palautetaan-sarakkeen kenttään palautettavien tuotteiden määrä.
    • Älä merkitse suurempaa määrää kuin alkuperäisen tilauksen toimitettu määrä.
  4. Voit tarvittaessa myös lisätä tilaukseen tuotteita, jos asiakas haluaa vaihtaa palauttamiaan tuotteita toisiin:
    1. Paina Lisää tuotteita tilaukseen -painiketta.
      • → Tuotehakukenttä aukeaa.
    2. Kirjoita tuotehakukenttään haluamasi tuotteen nimi. Hakukenttä täydentää hakuasi ja näyttää myös tuotteiden eri variaatiot.
    3. Valitse hakutuloslistasta haluamasi tuotteet painamalla niiden nimeä.
    4. Sulje tuotehaku painamalla peruuta-linkkiä, kun olet valmis.
    5. Voit määrittää lisättävien tuotteiden määrät vaihdettavan tuoterivin Määrä-sarakkeessa.
  1. Rastita Lisää palautukset varastoon -kohta, jos aiot palauttaa tuotteet varastoon.
  2. Tallenna palautus lopuksi.
    • → MyCashflow palaa tilausnäkymään.

Jos asiakkaan maksama summa ei täsmää palautusten ja vaihtojen käsittelyn jälkeen, MyCashflow ilmoittaa virheestä maksuissa. Korjaa tilanne luomalla uusi maksutapahtuma:

  1. Paina ilmoituksessa näkyvää Luo maksutapahtuma -linkkiä.
    • → Maksutapahtumaikkuna aukeaa.
  2. Anna palautettava tai maksettava rahasumma.
  3. Valitse maksutapa, jota käytät irtomaksujen suorittamiseen verkkokaupassasi. Paina lopuksi Luo maksutapahtuma -painiketta.
    • → Tilausnäkymän oikean reunan Maksun tila -alueelle lisätään luomasi maksu, joka on merkitään avoimeksi.
  4. Kuittaa maksu palautetuksi kun olet maksanut palautettavan summan asiakkaalle.

Tekemäsi muutokset tilauksen tuotesisältöön ja summaan on nyt päivitetty tilausnäkymään. Palautetut tuotteet näkyvät tilauksen tuotelistassa riveinä, joiden arvo on negatiivinen. Tilaus siirtyy palautuksen tallentamisen jälkeen takaisin käsittelyyn.