Interface-tagien käyttäminen

Interface-tagit ovat MyCashflow'n sisäisiä komentoja, joilla tulostetaan verkkokaupan omaa sisältöä ja käyttöliittymän komponentteja (kuten lomakkeita). Tagien toimintaa ohjaillaan attribuuteilla, jotka mukauttavat tagin tulostamaa sisältöä eri tavoilla.

Interface-järjestelmä on edistyneiden käyttäjien ominaisuus, jonka käyttöön suositellaan aiempaa kokemusta HTML-merkkauksen käsittelystä.

Tagit on suunniteltu pääasiassa ulkoasuteeman toteuttamiseen, mutta monia niistä voidaan käyttää myös verkkokaupan sisältökentissä, kuten tuotekuvauksissa.

MyCashflow'n teemaoppaasta löydät ohjeita tagien käyttämiseen ulkoasutiedostoissa.

Tagien lisääminen verkkokaupan sivuille

Tässä esimerkissä lisätään {ContactForm}-tagin avulla tuotekuvauskenttään yhteydenottolomake, jonka kautta kaupan asiakkaat voivat lähettää viestin.

  1. Avaa haluamasi tuote muokattavaksi hallintatyökalussa.
  2. Vaihda tuotekuvauskenttä HTML-koodin muokkausnäkymään painamalla editorin <>-painiketta.
  3. Laadi {ContactForm}-tagia käyttävä Interface-merkkaus, joka tulostaa lomakkeen. Alla on annettu toimiva esimerkki lomakkeen lisäävästä merkkauksesta:
    • {ContactForm(
          email: 'pekka@pekanverkkokauppa.fi',
          subject: 'Yhteydenotto koskien tuotetta ABC',
          success: 'Kiitos yhteydenotostasi. Olemme yhteydessä sinuun pian.',
          failed: 'Lomakkeen lähetys epäonnistui :('
      )}
      
    • Alussa määritellään email-attribuutilla sähköpostiosoite, johon lomakkeella kerätty sisältö lähetetään. Tämän jälkeen subject-attribuutissa annetaan lomakkeen lähettämälle sähköpostille otsikko. Lopuksi success- ja failed-attribuuteissa annetaan tekstit, jotka näytetään lomakkeen täyttämälle asiakkaalle, kun hän tallentaa vastauksensa lomakkeelle.
  4. Kirjoita laatimasi Interface-merkkaus käsittelemääsi sisältökenttään HTML-muokkaustilassa.
  5. Tallenna sivu, ja varmista että lomake näkyy ja toimii kaupan puolella. Lähetä syöttämääsi sähköpostiosoitteeseen testiviesti lomakkeen kautta.