Klarna Checkout -kassa

Kaikkiin MyCashflow-verkkokauppoihin on sisäänrakennettu Klarnan oma Checkout-kassa, joka korvaa käytössä ollessaan kokonaan MyCashflow'n omat kassat.

Aseta Klarna Checkout verkkokaupan oletusmaksutavaksi. Tällöin Klarna Checkoutia tarjotaan asiakkaille aina ensimmäisenä vaihtoehtona verkkokaupan kassalla.

Klarna Checkoutin käyttöönotto eroaa muiden MyCashflow'n kassojen käyttöönotosta. Katso käyttöönotto-ohjeet.

Klarna Checkout eroaa muista MyCashflow'n kassoista, sillä se on käytössä vain silloin, kun verkkokauppaan on asennettu Klarnan maksupalvelut. Myös kassalomakkeet ovat erilaiset kuin muissa MyCashflow-kassoissa.

Klarna Checkoutin toimintaperiaate

  1. Klarna Checkout -kassalla asiakas syöttää ensin postinumeron ja maan, joiden perusteella haetaan kassalle saatavilla olevat toimitustavat:
  2. Kun toimitustapa on valittu, asiakas pääsee syöttämään osoitetietojaan.
  3. Mikäli asiakas on ostanut aiemmin Klarnan kautta, ja hänen tietonsa ovat tallessa Klarnan järjestelmässä, ne voidaan täydentää kassalle automaattisesti asiakkaan annettua henkilötunnuksensa kassalla. Henkilötunnuksen syöttäminen ei ole pakollista, vaan asiakas voi antaa halutessaan pelkät osoitetiedot.
  4. Osoitetiedot annettuaan asiakas voi valita haluamansa maksutavan ja siirtyä maksamaan tilaustaan.
  5. Maksu suoritetaan verkkokaupan ulkoisella, Klarnan omalla maksusivulla, jonka sisältö riippuu valitusta maksutavasta (sivulla voi olla esim. luottokorttitietojen syötelomake).

Käyttöönotto

Klarna Checkoutin käyttöönotto eroaa muiden kassojen käyttöönotosta. Klarna Checkout tulee automaattisesti käyttöön, kun verkkokaupassa on maksutapa, jonka maksupalveluksi on valittu Klarna Checkout.

Jos verkkokaupassa on useita maksutapoja, Klarna kannattaa aina asettaa oletusmaksutavaksi, jolloin se on aina automaattisesti valittuna kassalla, kun asiakas tekee tilausta (riippuen kuitenkin asiakkaan valitsemasta toimitustavasta).

Asiakkaan näkökulmasta on kaikkein selkeintä pitää Klarna Checkoutia pääasiallisena maksutapana, koska palvelu sisältää useita maksutapoja ja sen toimintaperiaate eroaa paljon muista MyCashflow'n kassoista.

Jos asiakas valitsee kassalla jonkin muun maksutavan, kuin Klarna Checkoutin, otetaan automaattisesti käyttöön teeman asetuksissa valittu kassa. Katso myös kassojen yleiset käyttöönotto-ohjeet.

Ulkoasuteeman mukauttaminen Klarnaa varten

Jos käytät verkkokaupassasi räätälöityä MyCashflow-teemaasinun on mukautettava Klarnan Checkout-kassa teeman ulkoasuun. Jos et osaa itse muokata teemaa, ota yhteyttä verkkokauppasi suunnittelijaan.

Verkkokaupan teeman ei ole pakko sisältää Klarna Checkoutin sivupohjia. Jos sivupohjat puuttuvat, käytetään niiden tilalla aina MyCashflow'n oletusteeman sivupohjia.

Tarkemmat tiedot Klarna Checkoutin vaatimista tiedostoista ja teemamuutoksista löydät MyCashflow'n suunnittelijan oppaasta.

Lisää myös Klarnan logot verkkokaupan etusivulle tai johonkin kaikilla sivuilla näkyvään kiinteään elementtiin, esim. sivun alatunnisteeseen. Näin asiakkaasi huomaavat, että he voivat tilatessaan käyttää Klarnan palveluja. Voit ladata logot Klarnan verkkosivuilta.

Jos tarvitset lisätietoja Klarna Checkoutin käyttämisestä, etsi vastauksia Klarnan tai MyCashflow'n FAQ-sivuilta tai ota yhteyttä MyCashflow'n asiakaspalveluun.