Hakuanalytiikka ja -tilastot

MyCashflow'n maksullisten palvelupakettien hakukoneeseen sisältyvät monipuoliset hakuanalytiikka ja -tilastotyökalut, joiden avulla voit helposti seurata verkkokauppasi haun käyttöä, yleisimpiä hakusanoja sekä hakusanoilla löytyviä tuotteita. 

Hakuanalytiikkatyökalut löydät hallintatyökalun sivulta Raportit » Hakutilastot.

Analytiikkatyökalujen käyttäminen

Voit tarkastella hakusanojen käyttöä versiokohtaisesti sekä valita aikavälin, jolta haluat nähdä tietoa.

Et voi valita kauppaversiota hakutilastoissa, jos version hakua ei ole vielä käytetty lainkaan.

Hakutilastojen vasemmalta palstalta voit valita haluamasi hakusanaraportin. Sivun yläosan kaaviossa näet valitsemasi raportin tapahtumien (esim. tuloksettomat haut) määrän valitsemallasi aikavälillä.

Kaavion alla näet tarkemman erittelyn valitsemastasi raportista. Esimerkiksi Haut yhteensä -raportin yhteydessä näet taulukossa käytetyt hakusanat suosion perusteella järjestettynä, hakujen määrän kyseisellä hakusanalla sekä haun tuottamat tulokset.

Hakutulosten klikkaukset -raportilla näet verkkokauppasi tuotteita listattuna sen perusteella, miten usein niitä on klikattu hakutulossivulla. Samassa yhteydessä on esitetty myös hakusanat, jotka johtivat sivulle, ja klikkausten määrä. Tämä raportti tuottaa hyödyllistä tietoa siitä, mitä tuotteita asiakkaasi etsivät ja löytävät haun kautta.

Jos tarvitset tietoa verkkokauppasi sijoittumisesta julkisissa hakukoneissa, sinun kannattaa asentaa jokin hakuanalytiikkalaajennus (esim. Google Analytics tai Snoobi Analytics).

Lue lisää laajennusten ohjeista.

Jos tarvitset lisätietoja aiheesta, ota yhteyttä MyCashflow'n asiakaspalveluun.