Yhdistä myymälä ja verkkokauppa saumattomasti MyCashflow Kassan avulla 🚀  Tutustu ›
Kaikki artikkelit
Asiakastarinat
Julkaistu
23.5.2024
Tämä artikkeli on yli 4 vuotta vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Kasvumarkkinoinnin voima – näin Kotiantenni nosti myyntinsä uudelle tasolle MyCashflow’n avulla

Kotiantenni Oy on noussut yhdeksi Suomen johtavista antennitarvikkeiden toimittajista, kiitos taidokkaasti toteutetun kasvustrategian ja MyCashflow'n Kasvumarkkinoinnin palvelun avulla. Tässä artikkelissa kerromme, miten verkkokaupan asiakaskokemukseen panostaminen ja mainonnan tehostaminen ovat olleet avainasemassa yrityksen menestystarinassa.

Vuodesta 2020 MyCashflow-verkkokaupassaan tuotteitaan myynyt Kotiantenni on suomalainen antennitarvikkeiden verkkokauppa, jonka missiona on tarjota tehokkaita ratkaisuja suomalaisten antenniongelmiin. Yritys myy alan laadukkaimpien valmistajien antennituotteita sekä tuotepaketteina että yksittäisinä tuotteina.

Kotimainen perheyritys takaa palvelunsa usean vuosikymmenen kokemuksella, jonka ansiosta asiakkaat saavat avun haastavampiinkin antenniratkaisuihin. Kotiantennin toimintaan kuuluu olennaisesti myös jatkuva tuotetuntemuksen kasvattaminen kodin ja yritysten verkkoratkaisuissa. Tuotevalikoiman uudet tuotteet koostuvatkin erilaisista verkkoratkaisuista – reitittimistä verkkokytkimiin.

Verkkokaupassaan Kotiantenni on pyrkinyt alusta asti luomaan erinomaisen asiakaskokemuksen mahdollisimman laadukkaan tuotevalikoiman, sujuvan ostopolun sekä asiakkaiden tarpeista aidosti välittävän asiakaspalvelun avulla.

MyCashflow valikoitui verkkokauppapalveluksi suositusten ansiosta

Verkkokauppaan laajentamisen jälkeen Kotiantenni valitsi heti ensimmäiseksi verkkokauppa-alustakseen MyCashflow’n – kiitos suositusten, joita yksi perustajajäsenistä oli saanut kokeneelta kollegalta. 

Vuosien varrella Kotiantenni on ollut tyytyväinen erityisesti MyCashflow'n toiminnallisuuteen, palvelun monipuolisiin ominaisuuksiin sekä kykyyn tukea yrityksen kasvua.

MyCashflow tarjoaa kaiken tarvittavan sujuvaan verkkokaupankäyntiin, minkä ansiosta voimme keskittyä asiakkaidemme palvelemiseen ja liiketoimintamme kasvattamiseen, Kotiantennin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Toni Johansson kertoo.

Kasvumarkkinoinnin palvelu auttanut tehostamaan mainontaa

Kasvunsa tueksi Kotiantenni on hyödyntänyt MyCashflow’n kasvumarkkinointipalveluita vuodesta 2020 lähtien, mikä on merkittävästi edistänyt yrityksen näkyvyyttä ja myyntiä. Kasvumarkkinoinnin palvelun avulla yritys on saanut MyCashflow’n asiantuntijoiden tuen myynnin kasvattamiseen, Google-mainonnan tehostamiseen sekä verkkokaupan sisältöjen ja ostopolun kehittämiseen.

Kasvumarkkinoinnin palveluun sisältyy verkkokaupan kokonaisvaltainen kehittäminen myynnin kasvattamisen tukena: palvelussa huomioidaan verkkokaupan ostopolun kehittäminen yhdessä verkkokauppiaan kanssa – jotta verkkokaupan asiakaskokemuksesta saadaan mahdollisimman sujuva. Mikäli esimerkiksi ostopolku ei ole teknisesti kunnossa, maksullisen mainonnan kautta saatu liikenne ei tuo riittävän tehokkaita tuloksia.

Palvelussa tarkastellaan aina verkkokaupan omia myynti- ja kasvutavoitteita ja rakennetaan mainonnan pitkäaikainen strategia sen pohjalta – ja reagoidaan tarvittaessa nopeastikin optimoiden mainontaa tilanteiden muuttuessa. Mainonnassa voidaan painottaa eri strategioita mainontaa toteuttavan yrityksen tavoitteiden mukaisesti: joko kasvuhakuista strategiaa, uusasiakashankintaa tai mainonnan tuottosuhdetta optimoivaa strategiaa. 

Monipuoliset Google-mainoskampanjat täydentäneet markkinointia

Kotiantenni on hyödyntänyt kasvumarkkinoinnissaan monipuolisesti sekä Googlen Hakumainontaa (Search) että Google Shopping -tuotemainontaa (Maksimitulokset / Performance Max), jotka ovat tukeneet toisiaan ja täydentäneet kokonaismainontaa omien erityispiirteidensä ja optimointimahdollisuuksien ansiosta. 

Hakumainonnan puolella Kotiantenni on toteuttanut monipuolisesti sekä dynaamista että vakiomuotoista hakumainontaa ja sen lisäksi brändimainontaa yrityksen bränditietoisuuden kasvattamiseksi. 

Tuotemainonnan osalta kampanjat on jaettu tuotteiden katteiden mukaan eri kampanjoihin, mikä on mahdollistanut parempikatteisten tuotteiden nostamisen esiin muita tuotteita suuremmalla mainosbudjetilla. Osa tuotteista on jätetty kokonaan maksetun mainonnan ulkopuolelle mainonnan tuottavuuden optimoimiseksi. 

Mikä ilahduttavinta, Kotiantennin mainonta on vuosien aikana tasaisesti parantanut konversioita ja vahvistanut siten verkkokaupan kasvua.

Verkkokaupan kokonaisvaltainen kehittäminen tehostaa mainontaa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä

MyCashflow’n Kasvumarkkinoinnin palvelusta yritys saa tukea myös verkkokaupan laskeutumissivujen kehittämiseen, mikä tukee hakukoneoptimointia ja tehostaa Google-mainontaa. Kun kaupan sisällöt ja ostopolku on optimoitu parhaiden käytäntöjen mukaisesti, mainontaan käytetyt eurot tuovat yritykselle paremman tuoton.

Kotiantenni on ollut tyytyväinen siihen, että Kasvumarkkinoinnin palveluun sisältyvät kuukausittaiset raportit, niiden informatiivinen sisältö sekä raportin sisältämät suositukset mainonnan optimointiin ja sisältöjen kehittämiseen ovat tukeneet yrityksen kasvua.

Kasvumarkkinointiin sisältyvän asiantuntijapalvelun osalta Kotiantenni korostaa sitä, että MyCashflow’n asiantuntijoilta on saanut tukea aina tarvittaessa, mikäli jokin mainontaan tai Googleen liittyvä asia on mietityttänyt – vastaukset saa kaikkiin kysymyksiin, vaikka niitä olisi välillä paljonkin. 

Meille on tärkeää, että mainonta ja kaupan sisällöt tukevat toisiaan. MyCashflow’n palveluiden ansiosta voimme tarjota asiakkaille erinomaisen ostokokemuksen, Johansson kertoo.

Vuosien varrella Kotiantenni on ollut tyytyväinen Kasvumarkkinoinnin palveluun ja se sopii heidän mukaansa useimmille verkkokaupoille. 

Helppo tapa kasvattaa verkkokaupan myyntiä asiantuntijoiden avustuksella, eikä tarvitse itse olla Google Adsin asiantuntija. Mainonnan asiantuntijoiden vinkit ovat hyödyllisiä ja vapauttavat aikaa siihen, että verkkokauppias voi keskittyä omaan ydinosaamiseensa eikä tarvitse perehtyä kaikkeen Google Adsissa, Johansson toteaa.

Asiakaskokemukseen panostaminen näkynyt kasvavana asiakastyytyväisyytenä

Kotiantennin tärkeimmiksi vahvuuksiksi Johansson kuvailee luotettavuuden, kotimaisuuden sekä erinomaisen palvelutason. 

Yrityksen menestyksen reseptinä on ollut aina panostaa sujuvaan asiakaskokemukseen ja sen jatkuvaan kehittämiseen sekä sekä aito halu ratkaista asiakkaan ongelmat. Asiakaspalvelun lisäksi verkkokaupan asiakkaat saavat tukea ostoksiinsa asiakaspalvelun lisäksi mm. informatiivisten oppaiden sekä kattavien tuotetietojen avulla.

Asiakaskokemukseen panostaminen on todellakin kannattanut, sillä vuosien varrella Kotiantenni onkin saanut jatkuvasti positiivista palautetta asiakkailtaan loistavasta palvelusta. Palautteiden perusteella käy hyvin ilmi, miten suuri rooli asiakastyytyväisyydellä on ollut yrityksen kasvutarinassa.

Esimerkiksi nämä yksittäiset asiakaspalautteet kuvastavat yrityksen panostuksia asiakaskokemukseen: 

“Mahtava ja ammattitaitoinen palvelu! Asiakaspalvelu neuvoi oikeat tarvikkeet ja toimitus sujui nopeasti. Huomaa kyllä että tilauksetkin lähetetään ajatuksella ja ammattilainen asialla kun oli huomattu laittaa pari ylimääräistä nippeliä, jotka unohdin itse tilata. Ei voi muuta kuin suositella lämpimästi!”

“Asiakaspalvelu 6/5, asiantuntemus 6/5, tuotteiden laatu 6/5. Erinomaista, henkilökohtaista palvelua rautaisella ammattitaidolla. Suosittelen lämpimästi. Löydetään oikeasti asiakkaan tarpeisiin sopiva ratkaisu, ei mikä tahansa ratkaisu tai kallein ratkaisu. Olipa ongelmia sitten tv:n tai netin kanssa, täältä löytyy asiantuntevin apu.”

Tulevaisuuden suunnitelmissa laajentuminen kansainvälisille markkinoille

Tähän saakka Kotiantenni on toteuttanut Google-mainontaa yhteistyössä MyCashflow’n kanssa pääosin Suomen markkinan sisällä, mutta tulevaisuuden suunnitelmana on toiminnan laajentaminen kansainvälisille markkinoille Nordic Antenna -brändin alla. 

Kasvumarkkinoinnissaan yritys aikoo hyödyntää etenkin Google Shopping -tuotemainontaa EU-alueella, mikä mahdollistaa tehokkaan laajentumisen ja uusien markkinarakojen hyödyntämisen. Suunnitelmissa on, että Nordic Antennan kansainvälistä mainontaa toteutetaan aluksi kohdennetusti ja sitä skaalataan tarvittaessa myöhemmin laajemmalle alueelle ja suuremmalle tuotevalikoimalle.

Vuosien varrella toteutettu Kotiantennin ja MyCashflow’n yhteistyö on luonut vahvan perustan menestyvälle verkkokaupalle, joka jatkaa kasvuaan ja kehittymistään. Kaiken kaikkiaan Kotiantenni onkin loistava esimerkki siitä, miten oikein valitut työkalut, asiakaskokemukseen panostaminen sekä asiantunteva tiimi rakentavat pohjan menestyvälle liiketoiminnalle verkossa.

Tutustu Kotiantennin verkkokauppoihin osoitteissa www.kotiantenni.fi/ & www.nordicantenna.com/.


MyCashflow’n Kasvumarkkinointi: kokonaisvaltainen palvelu verkkokaupan kasvun mahdollistamiseksi

Kasvumarkkinoinnin palvelumme auttaa kasvattamaan yrityksenne verkkoliiketoimintaa tavoitteellisesti ja tuloksellisesti. Palvelu sopii kaikille kasvuhakuisille verkkokaupoille, jotka haluavat tehostaa mainontaansa ja nostaa liiketoimintansa uudelle tasolle.

Mainonnan lisäksi autamme kartoittamaan verkkokaupan kehityskohteet ja kehittämään sisältöjä tehokkaiden tulosten saavuttamiseksi. Näin varmistamme, että verkkokaupan asiakaskokemus on mahdollisimman toimiva ja mainonta tuo mukanaan parhaat tulokset.

Tukenasi verkkokaupan kasvussa ovat verkkokaupan ja Google-mainonnan asiantuntijamme, jotka auttavat optimoimaan mainontaa alan parhaiden käytäntöjen mukaisesti ja tarjoavat arvokasta näkemystä verkkokaupan kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

Kasvumarkkinoinnin palveluun sisältyy kuukausittainen mainonnan tulosten seuranta MyCashflow’n asiantuntijoiden toimesta sekä asiakkaalle toimitettava helppolukuinen yhteenveto, joka joka sisältää kuukausiraportin lukujen tueksi suosituksia mainonnan optimointiin. Lisäksi palveluun kuuluvat erilliset katselmointi- ja suunnittelupalaverit asiakkaan toivoman syklin mukaisesti.

Lue lisää ja hyödynnä Kasvumarkkinoinnin palvelu verkkokaupan kasvun mahdollistamiseksi:

www.mycashflow.fi/palvelut/kasvumarkkinointi

Lataa markkinointi­kalenteri maksutta!

Täytä lomakkeelle tietosi – saat markkinointikalenterin sähköpostiisi.

Tilaa opas

Uusimmat artikkelit

Perusta menestyvä verkkokauppa – kokeile 30 päivää maksutta

Aloita kokeilujakso ›Kysy lisää ›
"Toivon että tulevaisuudessa Tokoi eCommerce kasvaa pohjoismaiden suurimmaksi alan erikoiskaupaksi, ja uskon että MyCashflow’n kanssa tämä tuleekin varmasti onnistumaan."
  • Vladimir Tokoi | Suojakalvotukku