Miten laadin menestyvän Tietoa meistä -sivun?

Opi, miten esittelet verkkokauppasi Tietoa meistä -sivulla saadaksesi oikean viestin perille.

Markkinointi

Miten laadin menestyvän Tietoa meistä -sivun?

Opi, miten esittelet verkkokauppasi Tietoa meistä -sivulla saadaksesi oikean viestin perille.

Julkaistu
2.6.2020
Kategoriassa
Markkinointi

Kuvittele, että Tietoa meistä -sivu toimii ansioluettelonasi ja kävijä on rekrytoija. Sillä, miten esität itsesi – sivun ulkoasulla ja asettelulla, tietojen löydettävyydellä sekä sisällön laadulla – on suora vaikutus jatkaako rekrytoija (asiakas) lukemista vai siirtyykö hän seuraavaan hakemukseen (verkkokauppaan).

Toisin sanoen, esitystapa voi olla ratkaiseva tekijä, jonka ansiosta Tietoa meistä -sivusi sisältö huomataan tai jätetään huomiotta.

Lue vinkkimme, miten laadit menestyvän Tietoa meistä -sivun. Tutustu myös aiemman artikkelimme ideoihin Tietoa meistä -sivun sisällölle.

1. Tee sivusta persoonallinen

Tunteilla on ratkaiseva vaikutus asiakkaiden päätöksiin ja Tietoa meistä -sivu on juuri se paikka, jossa voit saada asiakkaiden sydämet lämpenemään brändillesi. Älä yritä väkisin olla neutraali, jos brändisi on värikäs. Voit välittää yrityksesi henkeä esimerkiksi kielenkäytön ja ulkoasun avulla.

Onni Designin elegantti esittely istuu yrityksen brändiin

2. Nimeä sivu oikein

Suosituin ja ilmeisin valinta ei aina ole paras mahdollinen. Mieti, mitä tuot esiin Tietoa meistä -sivulla ja nimeä sivu sen mukaan, esim. Tarinamme, Yritys, Tiimimme, Vastuullisuus, Missiomme tai jopa... Asiakasrakautta.

Pahis-vaatekaupan verkkokaupasta löytyy myös erillinen sivu asiakaspalautteita varten

3. Sinuttele asiakastasi ja puhu hänen kieltään

Luot suhteen asiakkaaseen helpommin puhuttelemalla häntä suoraan. Jos haluat korostaa asiakassuhdetta ja persoonallisuutta, älä kirjoita esim. “Asiakkaiden tyytyväisyys on meille tärkeä”. Sen sijaan voit puhua suoraan asiakkaallesi: “Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi”.

Mieti myös verkkokauppasi kävijöiden erityispiirteitä. Sanavalinnat ja sisältö, jotka puhuttelevat pienen lapsen äitiä, eivät välttämättä toimi yhtä hyvin intohimoiselle tee-se-itse tyypille.

Isojen vaatteiden verkkokauppa Big Oliverilla on sana hallussa. Vaikka sivun ulkoasu on yksinkertainen, esittelyteksti on kaikkea muuta kuin neutraali ja kuiva:

Meille ei ole väliä sillä, oletko iso, bodattu, kurvikas, muodokas vai muuten vain paksu tai pluskokoa - Meille väliä on sillä, että myös iso, bodattu, kurvikas, muodokas tai muuten vain paksu pluskoon mies tai nainen voi pukeutua laadukkaisiin vaatteisiin ilman, että kaulaa kuristaa ja vyötäröä kiristää.

Tekstin perusteella on helppo todeta, että Big Oliver -kaupan porukalla on reipas ote työhönsä ja että he aidosti välittävät asiakkaistaan.

4. Ole asiallinen

Vaikka tunteet, jotka Tietoa meistä -sivusi herättää asiakkaissasi, ovat avainasemassa, se ei tarkoita, että sinun pitäisi väittää olevasi Suomen ensimmäinen/paras/suosituin – you name it. Liioitellut, yleiset vakuuttelut eivät kuulosta mitenkään uskottavalta eivätkä jää muistiin. 

Finneron sivulta voi oppia, mistä maista tulee eniten tilauksia verkkokauppaan

Jos haluat tehdä vaikutuksen ja tuoda esiin yrityksesi saavutukset – ole totuudenmukainen. Sinun ei tarvitse vakuuttaa asiakkaitasi siitä, että tuotteidesi suosio on maailmanlaajuinen. Sen sijaan voit listata ne maat, joissa tuotteesi ostetaan. 

Käytä myös lukuja ja tue niitä grafiikoilla tai muilla visuaalisilla keinoilla saadaksesi lukijat helpommin hahmottamaan eri tietojen merkityksen.

5. Järjestä teksti huolellisesti

Usein sanotaan, ettei pitkiä tekstejä enää lueta. Se on vain puoliksi totta. Jos sinulla on paljon kerrottava, panosta tekstin asetteluun. Käytä otsikoita ja tekstin korostuskeinoja kuten lihavointia tai leipätekstistä erottuvia sitaatteja. Rikastuta teksti grafiikoilla ja kuvilla.

Sinun ei tarvitse sijoittaa kaikkia yritykseen liittyviä tietoja samalle sivulle. Voit jakaa ne muutamalle sivulle ja lisätä sopivat linkit footeriin, jolloin kävijäsi pääsevät halutessaan helposti lukemaan juuri heille tärkeitä tietoja.

Fiksuruoka-verkkokaupan kävijät löytävät heitä kiinnostavat tiedot vaivatta footerin kautta

6. Panosta kuviin

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vaikka geneeriset stock-kuvat toimisivat mainiosti verkkokauppasi muilla sivuilla kuten uutisissa tai bannereissa, Tietoa meistä -sivua varten sinun kannattaa ottaa ikiomat kuvat. Sillä tavalla voit näyttää kävijöille esim. kaupan toiminnan takana olevat ihmiset, tuotannossa käytettävät materiaalit tai esimerkiksi paikka, jossa tuotteet valmistetaan.

Lashloversin Tarinamme-sivulta ensimmäisenä löytyy tiimikuva

7. Yllätä videolla

Harva verkkokauppa päättää esitellä itsensä videomuodossa. Tätä artikkelia varten hyvien esimerkkien etsintä johti meidät lukuisiin verkkokauppoihin. Videomuotoinen esittelysivu on harvinaisuus, ja voimme varmuudella sanoa, että video on toimiva tapa erottautua.

Hyvin tehdyllä videolla et pelkästään erottaudu -  kahdessa minuutissa voit esitellä verkkokauppasi

  • liiketilat
  • toimintamallin
  • tuotteet
  • palvelut
  • mission
  • historian ja
  • tiimisi.

Mietitkö, pystyykö todellakin käsittelemään näin monta asiaa niin lyhyessä ajassa? Jos et usko, katso Bellabitin esittelyvideo.

Joskus helpoin tapa esittää yrityksesi on videon välityksellä.

***

Tietoa meistä -sivuja on netti pullollaan ja houkutus tehdä kuten muutkin on suuri. Toivottavasti tämä artikkeli auttoi kuitenkin ymmärtämään, että Tietoa meistä -sivu kannattaa laatia juuri sellaiseksi, että se kuvastaa yritystänne ja tuo sen erityispiirteet ja persoonat esiin.

Tsemppiä hommaan!