opas kansainväliseen verkkokauppaan

Kuinka laajennan verkkokaupan kansainvälisille markkinoille?

Verkkokauppojen markkinat Suomen ulkopuolella ovat valtavat, mutta miten ne oikein valloitetaan? Tämän oppaan luettuasi tiedät, miten omaa verkkokauppaa voi laajentaa kansainvälisille markkinoille, kuinka MyCashflow taipuu kansainväliseen kaupankäyntiin ja mitä asioita verkkokaupan kansainvälistymisessä tulee erityisesti huomioida.

Lataa ilmaiseksi ›
Kansainvälisen verkkokaupan opas

Kansainvälisen verkkokaupan valtava potentiaali

Verkkokaupan laajentaminen kansainvälisille markkinoille on luontevaa, sillä myynti verkossa luo jo lähtökohtaisesti erinomaisen pohjan kansainvälistymistä varten. Verkossa myyntiä voi tehdä kätevästi valtioiden välisten rajojen yli – välittämättä siitä, missä maassa ostajat fyysisesti sijaitsevat tai mihin aikaan he haluavat asioida verkkokaupassa. 

Internetin ansiosta suuretkin kansainväliset asiakasryhmät ovat verrattain helposti tavoitettavissa ja potentiaali verkkokaupan kasvulle on periaatteessa rajaton. Ja mikä parasta, globaalisti ajateltuna verkkokaupan kasvu on vasta pääsemässä kunnolla vauhtiin. 

Suomessa toimivalle verkkokaupalle tämä on valtava etu, sillä kotimaamme markkina on globaalilla mittakaavalla suhteellisen pieni ja rajallinen. Verkkokaupan laajentaminen ulkomaille kasvattaa siis valtavasti potentiaalisten asiakkaiden määrää.

Mitä opas pitää sisällään?

Tässä oppaassa kerromme, mitä verkkokaupan kansainvälistymisessä tulee huomioida, kuinka MyCashflow taipuu kansainväliseen kaupankäyntiin ja mikä on onnistumisen ydin uusien markkina-alueiden valloituksessa.

Oppaassa käydään läpi kaikki tärkeimmät kansainväliseen myyntiin liittyvät asiat: mm. maksu- ja toimitustapojen valinta, kielikysymykset, hinnoittelu, verotukseen liittyvät asiat, verkkokaupan lokalisointi kohdemarkkinan mukaisesti sekä kaupan markkinointi uudella kohdealueella.

Opas tarjoaa arvokkaita käytännön vinkkejä siihen, miten voit luoda MyCashflow-verkkokauppapalvelun avulla kansainvälisiä asiakkaitasi varten luotettavan, turvallisen ja houkuttelevan kauppapaikan, joka tarjoaa vähintään yhtä laadukkaan asiakaskokemuksen kuin heidän kotimaiset verkkokauppansa.

OPPAAN SISÄLTÖ

1. Johdatonto Kansainväliseen verkkokauppaan

  • Verkkokauppa-alustan valinta on tie menestykseen 

2. Onnistumisen avaimet kansainvälisessä verkkokaupassa 

  • Miksi laajentaminen ulkomaille kannattaa
  • Valmistaudu kansainvälistymiseen jo ennakkoon
  • Muistilista: onnistumisen avaimet kansainväliseen myyntiin

3. MyCashlow’n kauppaversiot – optimoi verkkokauppa kohdemarkkinaa varten 

  • MyCashflow’n kauppaversioiden tarjoamat hyödyt kansainväliseen myyntiin 

4. Verkkokauppa asiakkaan kielellä – hyödynnä MyCashflow’n kielituke

  • MyCashflow’sta löydät laajan kielituen kansainvälistymistä varten 
  • Verkkokaupan sisältöjen kääntäminen 
  • Teeman ja käyttöliittymän kääntäminen 
  • Verkkokaupan käännättäminen 

5. Maksutavat, tuotteiden hinnat ja tuetut valuutat 

  • Kansainväliset maksutavat 
  • MyCashflow’n laaja tuki kansainväliseen maksamiseen 
  • Luottokortit - kansainvälisen maksamisen kivijalka 
  • Kansainvälinen hinnoittelu vaatii suunnittelua 
  • Hintojen näyttäminen paikallisessa valuuttassa 
  • Maksujen vastaanottaminen eri valuutoissa 

6. Kansainväliset toimitukset

  • MyCashflow’n integroidut kuljetuspalvelut 
  • Toimitustapojen valinta riippuu monesta eri tekijästä 
  • Ulkoistetut varastointi- ja lähetyspalvelut 
  • Kansainvälisten lähetysten palautukset 
  • Selvitä verotukseen liittyvät kysymykset ennen myynnin aloittamista 
  • Yhteisökauppa, eli EU-myynti yrityksille on lähtökohtaisesti verotonta 
  • Arvonlisäveron erityisjärjestelmä EU-alueella (One Stop Shop) 
  • Myynti EU-alueen ulkopuolelle on pääsääntöisesti verotonta 
  • Tullaaminen ja vientiselvitykset 
  • Tullaustietojen täydentäminen MyCashflow’ssa 

7. Verkkokaupan markkinointi uudessa kohdemaassa 

  • Löydä ydinkohderyhmäsi 
  • Panosta asiakkuuteen ja hyödynnä suosittelun voima 
  • Digimarkkinoinnin monet hyödyt 
  • Digimarkkinoinnin työkaluja kävijämäärien kasvattamiseksi

8. Lopuksi: verkkokaupan kansainvälistyminen vaatii suunnittelua 

  • Uuden markkinan valloitus vie aikaa 
  • Valitse verkkokauppa-alusta, joka taipuu kansainvälisen kaupan vaatimuksiin 
Valloita kansainväliset markkinat

Tilaa opas sähköpostiisi

Täytä oheinen lomake – opas toimitetaan sähköpostiisi.

Kiitos – opas on lähetetty sähköpostiisi!
Hups! Jotain meni vikaan lomaketta lähetettäessä.