Maksuton Verkkokaupan asiakashankinnan opas esittelee verkkokaupoille hyödyllisiä markkinointitekniikoita, jotka auttavat kasvattamaan kaupan kävijämääriä sekä asiakaskuntaa kestävällä tavalla.
Verkkokaupan markkinoinnissa kannattaa etenkin alkuvaiheessa keskittyä verkkokaupan tunnettuuden edistämiseen sekä kävijämäärän ja asiakaskunnan rakentamiseen. Kasvavasta asiakaskunnasta muodostuu hiljalleen verkkokaupalle ja sen liiketoiminnalle perusta, jonka pohjalta verkkokaupan toiminnallisuuksia, tuotevalikoimaa ja myyntiä on helppo lähteä kehittämään.
Verkkokaupan markkinointi jakautuu kahteen osa-alueeseen: ulkoiseen markkinointiin ja sisäiseen myynninedistämiseen. Verkkokaupan asiakashankinnan oppaassa keskitymme ulkoisen markkinoinnin tekniikoihin, joiden tärkeimpänä tavoitteena on saada mahdollisimman paljon potentiaalisia asiakkaita verkkokauppaan.
Verkkokaupan menestyksekäs asiakashankinta ei tapahdu itsestään, vaan se vaatii pitkäjänteistä työtä, verkkokaupan kannalta tärkeiden kohderyhmien määrittelyä, markkinointiin kohdennettua rahaa sekä markkinointitekniikoiden tuntemista ja niiden tehokasta hyödyntämistä.
Oppaassa esittelemme tärkeimpiä asiakashankinnan tekniikoita, jotka auttavat lisäämään verkkokaupan kävijämääriä ja asiakaskuntaa kestävästi.
Verkkokaupan asiakashankinnan työkaluista etenkin hakukonemainonta, hakukoneoptimointi ja sosiaalisen median maksullinen mainonta ovat avainasemassa kaupan tunnettuuden ja sitä kautta kävijämäärien lisäämisessä. Näiden työkalujen lisäksi esittelemme mm. Google Shopping -tuotemainonnan, bannerimainonnan, uudelleenmarkkinoinnin ja videomainonnan monipuolisia mahdollisuuksia asiakashankinnan kannalta.
Oppaassa paneudutaan myös muihin ulkoisen markkinoinnin kulmakiviin: markkinoinnin kohderyhmien määrittämiseen, erilaisiin asiakasprofiileihin, mainonnan oikeaoppiseen kohdentamiseen ostopolun eri vaiheissa sekä kumppanuus- ja vaikuttajamainonnan tarjoamiin mahdollisuuksiin.
Täytä oheinen lomake – saat aineiston sähköpostiisi.