Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin opas

Paranna verkko­kauppasi näkyvyyttä hakukone­tuloksissa! Mitä korkeammalle verkkokauppa ja sen tuotteet sijoittuvat hakukoneiden tuloksissa, sitä enemmän maksavia asiakkaita kauppaan löytää. Tässä maksuttomassa oppaassa esittelemme verkkokaupan hakukoneoptimoinnin tärkeimmät tekniikat ja työkalut, jotka auttavat nostamaan tuotteesi paremmin esiin hakukoneiden tuloksissa.

Mitä on hakukoneoptimointi?

Verkkokauppojen asiakkaat turvautuvat tyypillisesti Googleen ja muihin Hakukoneoptimointi (engl. SEO = search engine optimization) on verkkosivuston sisältöjen kehittämiseen tarkoitettu menetelmä, jonka päätavoitteena on saavuttaa sivustolle mahdollisimman hyviä sijoituksia hakukonetuloksissa.

Verkkokaupan kannalta hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan kaupan sisältöjen laatimista ja muokkaamista siten, että verkkokauppa ja sen sisältämät tuotteet näkyisivät mahdollisimman korkealla hakukoneiden tuloslistoilla, kun käyttäjä suorittaa hakuja tietyillä hakusanoilla.

Oikein toteutettuna hakukoneoptimointi palvelee verkkokauppaa monella eri tavoin – se lisää kävijäliikennettä, helpottaa tuotteiden löytämistä ja niiden ostamista, tehostaa maksettua mainontaa sekä vähentää asiakaspalvelun kuormitusta ja tuotteiden palautuksia.

Mitä löydät oppaastamme?

Tässä oppaassa kerromme kaikki olennaisimmat asiat verkkokaupan hakukoneoptimoinnista:

  • mitä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan
  • miksi hakukoneoptimointi on hyödyllistä verkkokaupan myynnin kannalta
  • mitä asioita jokaisessa verkkokaupassa tulisi huomioida hakukonenäkyvyyden parantamiseksi

Oppaan edetessä sovellamme tietoa siihen, kuinka esiteltyjä hakukoneoptimoinnin tekniikoita voidaan soveltaa nimenomaan MyCashflow-verkkokauppojen sisällöntuotannossa. Toivomme, että tämä opas tarjoaa runsaasti hyödyllistä tietoa, joka auttaa verkkokaupan sisältöjen optimoinnissa, kävijämäärien kasvattamisessa ja asiakaskokemuksen parantamisessa.  

Sisältö

Sisältö

1. Johdatonto verkkokaupan hakukoneoptimointiin
2. Avainsanat ratkaisevat hakukoneoptimoinnin onnistumisen
  • Avainsanatutkimus auttaa oikeiden avainsanojen löytämisessä
  • Hakukoneoptimoinnin tärkeimmät kohteet verkkokaupassa
  • Avainsanojen sisällyttäminen yksittäisen sivun tietoihin
  • Testaa, miten hyvin valitsemasi avainsanat toimivat
  • Hakukoneoptimointi tehostaa myös Google-mainontaa
3. Ulkoiset ja sisäiset linkit hakukoneoptimoinnissa
  • Ulkoiset linkit kertovat verkkokauppasi luotettavuudesta
  • Sisäiset linkit auttavat oikean sisällön löytämisessä
4. Mittaa hakukoneoptimoinnin onnistumista kävijäseurannan avulla
5. Lopuksi: laadukkaasti toteutettu sisältö ratkaisee
  • Hakukoneoptimoinnin tarkistuslista
  • Työkaluja hakukoneoptimointiin

Kiinnostuitko? Tilaa opas ilmaiseksi sähköpostiisi!

Täytä oheinen lomake – opas toimitetaan sähköpostiisi.

Kiitos oppaan tilauksesta!
Opas on lähetetty antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Hups! Jotain meni vikaan lomaketta lähetettäessä.