Klarna Checkout vs. Klarna Payments: verkkomaksamisen palvelut vertailussa

Klarnan avulla MyCashflow-verkkokauppaan on saatavilla kaksi erilaista verkkomaksuratkaisua, joilla molemmilla voit tarjota verkkokauppasi asiakkaille Klarnan suositut maksutavat. Miten palvelut eroavat toisistaan ja kuinka ne on integroitu MyCashflow-verkkokauppa-alustaan? Tässä artikkelissa kerromme myös, mitä ovat Klarna Shipping Assistant ja Klarna On-site Messaging sekä milloin kannattaa valita Klarna Checkout ja milloin taas Klarna Payments on paremmin soveltuva ratkaisu.

Verkkokaupan kehittäminen

Klarna Checkout vs. Klarna Payments: verkkomaksamisen palvelut vertailussa

Klarnan avulla MyCashflow-verkkokauppaan on saatavilla kaksi erilaista verkkomaksuratkaisua, joilla molemmilla voit tarjota verkkokauppasi asiakkaille Klarnan suositut maksutavat. Miten palvelut eroavat toisistaan ja kuinka ne on integroitu MyCashflow-verkkokauppa-alustaan? Tässä artikkelissa kerromme myös, mitä ovat Klarna Shipping Assistant ja Klarna On-site Messaging sekä milloin kannattaa valita Klarna Checkout ja milloin taas Klarna Payments on paremmin soveltuva ratkaisu.

Julkaistu
9.3.2021
Kategoriassa
Verkkokaupan kehittäminen

Klarna Checkout ja Klarna Payments ovat monin tavoin erilaisia ratkaisuja verkkomaksamiseen. MyCashflow’ssa palvelut eroavat paitsi palvelusisällön myös integraation osalta. 

Klarna Checkout soveltuu suurimpaan osaan MyCashflow-verkkokauppoja, sillä kokonaisvaltaisen palvelun ansiosta helpotat verkkokauppasi asiakkaiden ostamista ja parannat näin verkkokauppasi myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä. Samalla saat varmasti toimivan ja ylläpidetyn kassaratkaisun, jota kehitetään MyCashflow’n tuotekehityksen toimesta jatkuvasti.

Klarna Payments voi olla valintasi, jos verkkokauppanne kassa on pitkälle optimoitu ja kustomoitu ja mikäli siihen on kehitetty sellaisia yksilöllisiä ominaisuuksia, joita Klarna Checkout -kassalla ei tueta.

1. Klarna Checkout on täydellinen kassaratkaisu

Klarna Checkout (KCO) on täydellinen kassaratkaisu, jonka avulla tarjoat asiakkaillesi sujuvan ostokokemuksen ja kaikki tärkeimmät maksutavat selkeällä ja modernilla kassasivulla.

Yksittäisistä maksutavoista ja maksupalveluista poiketen Klarna Checkout on nimensä mukaisesti kokonainen kassaratkaisu, joka sisältää saumattoman asiakkaan tunnistamisen ja on suunniteltu parantamaan verkkokauppasi suorituskykyä muuttamalla verkkokauppasi vierailijat tyytyväisiksi palaaviksi asiakkaiksi.

Klarna Checkoutin on todettu kehittävän kassakonversiota mobiililaitteilla keskimäärin 20 % ja pöytäkoneella 5-7 % perinteiseen kassaan verrattuna.

Klarna Checkout -kassaratkaisun tärkeimmät sisällöt:

  • Kaikki Klarnan suositut maksutavat
    • Maksa heti, (korttimaksut, verkkopankkimaksu ja Klarnan suoramaksu),
    • Maksa myöhemmin (lasku ja kampanjat),
    • Pilko maksut (6, 12, 24 ja 36 kuukauden maksusuunnitelmat ja joustavat maksut).
  • Uusi moderni kassasivu, joka korvaa verkkokauppasi tavallisen kassan
  • Sisältää MyCashflow’ssa vakiona ja ilman lisämaksua Klarna Shipping Assistant -palvelun
  • Hallitset maksutapahtumia suoraan MyCashflow’n tilausten hallinnasta
  • Tuki myös yritysasiakkaille
  • Korttimaksut käytettävissä yli 170 maassa (Global) 
  • Tuki paikallisille valuutoille ja maksutavoille myytäessä seuraaviin maihin: Suomi (FI; EUR), Ruotsi (SE; SEK), Norja (NO; NOK), Tanska (DK, DKK), Sveitsi (CH; CHF), Yhdistynyt kuningaskunta (GB; GBP), Saksa (DE; EUR), Alankomaat (NL; EUR), Itävalta (AT; EUR), Yhdysvallat (US; USD).

Sallitut myyntimaat riippuvat siitä, mitkä maat on mainittu Klarnan sopimuksessa. Tarkista oman sopimuksesi sisältämät myyntimaat Klarnan kauppiastuesta. Kun otat Klarna Checkoutin käyttöön MyCashflow'n kautta, saat käyttöösi kaikki tarjolla olevat myyntimaat.

Asiakkaiden tunnistaminen luo sujuvan ostokokemuksen

Klarna Checkoutin tarjoama sujuva ostokokemus perustuu palaavien asiakkaiden automaattiseen tunnistamiseen. Tämä mahdollistaa verkkokaupan asiakkaan tietojen esitäyttämisen kassalla, mikä nopeuttaa ostotapahtumaa huomattavasti. Lisäksi toimitus- ja maksutavat esitetään kassalla asiakkaan aiempien mieltymysten mukaisesti. Tuloksena on erittäin nopea ja sujuva ostokokemus verkkokaupan asiakkaalle, joka voi verkkokaupan kassalla viimeistellä tilauksensa parhaimmillaan yhdellä klikkauksella.

Klarna Checkoutin avulla tarjoat siis verkkokauppasi asiakkaille vaivattoman ja nopean ostoprosessin, jonka ansiosta saat tyytyväisempiä asiakkaita, jotka myös ostavat enemmän.

Miten Klarna Checkout -kassa eroaa MyCashflow’n tavallisesta kassasivusta?

Klarna Checkout on toteutettu MyCashflow’ssa erillisen ja modernin kassasivun avulla, jolloin kaikille MyCashflow'n verkkokauppa-alustaa käyttäville verkkokaupoille voidaan tarjota yhtenäinen ja optimoitu kassakokemus, jota myös kehitetään yhdessä Klarnan kanssa jatkuvasti.

Klarnan kassakokemusta optimoidaan jatkuvasti yli 90 miljoonan kuluttaja-asiakkaan käyttäytymisdataan pohjaten. Kassan toiminta perustuu konversiota optimoiviin koneoppimismalleihin, jotka ottavat huomioon mm. asiakkaan aiemman käyttäytymisen ja preferenssit.

Yhtenäisen ratkaisun avulla kaikki parannukset saadaan verkkokauppojen käyttöön kootusti ja ilman yksittäisten kassakustomointien mahdollisesti aiheuttamia poikkeuksia tai yhteensopivuusongelmia.

Kuva Klarna Checkout -kassasta.

MyCashflow’n Klarna Checkout -kassa sisältää kuluttajille tutun ja selkeän ulkoasun, jota voidaan kustomoida tavanomaisesta kassasta poiketen suoraan verkkokaupan hallinnan Klarna Checkout -kassan asetuksista. Kassan ulkoasua voi muokata oman brändin mukaiseksi esimerkiksi monipuolisten värivalintojen avulla. Asetuksista voi myös sallia yritysmyynnin, jolloin asiakas voi kassalla tehdä tilauksensa yrityksen nimissä sekä valita valuutta-asetuksista Klarna-sopimuksenne mukaiset myyntimaat, joka aktivoi paikallisen valuutan ja maksutavat myytäessä kyseisiin maihin.

MyCashflow'n Klarna Checkout -kassan asetukset.

Miten Klarnan tilausten käsittely tapahtuu MyCashflow’n hallinnassa?

Kattavan integraation ansiosta sinun ei tarvitse kauppiaana käydä erikseen Klarnan Kauppiasportaalissa, vaan voit aktivoida maksut ja tarvittaessa jopa muuttaa maksun summaa suoraan MyCashflow’n hallinnassa tilausten käsittelyn yhteydessä sekä palauttaa maksun palautuksen käsittelyn yhteydessä. Kattavan integraation ansiosta voit tarjota asiakkaillesi parempaa asiakaspalvelua ja säästät aikaa tilausten käsittelyssä, jolloin voit keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Voiko Klarna Checkoutissa näyttää myös muita maksutapoja?

Klarna Checkout mahdollistaa tiettyjen ulkoisten maksutapojen tarjoamisen Klarnan omien maksutapojen lisäksi. Ulkoiset maksutavat esitetään Klarna Checkout -kassalla Klarnan omien maksutapojen jälkeen. Tällä hetkellä tuettuja maksutapoja ovat MyCashflow’n sisäiset lasku ja ennakkomaksu, Postiennakko, Bussiennakko sekä PayPal.

Huomaathan, että vaikka ulkoiset maksutavat esitetään kassalla Klarnan kehyksessä, ne eivät sisälly Klarnan sopimukseen, jolloin Klarna ei peri niiden käytöstä tapahtumakohtaista provisiota tai sisällytä niitä raportointiin.

Klarnan kehittäjille tarkoitetusta dokumentaatiosta löydät listan Klarnan tukemista ulkoisista maksutavoista. Huomaathan, että kaikki kyseisen listan maksutavat eivät ole suoraan käytettävissä MyCashflow-verkkokaupoissa, vaan ne vaativat tuen myös MyCashflow-verkkokauppa-alustaan. Jos verkkokaupassa halutaan käyttää sellaisia maksutapoja, jotka eivät ole tuettuina Klarna Checkoutin kanssa, pyydämme ilmoittamaan kehitystoiveet MyCashflow’n tuotekehitykseen esimerkiksi hallinnan palvelukanavan kautta.

Mikä on Klarna Shipping Assistant?

Klarna Shipping Assistant on palvelu, jonka avulla varmistat asiakkaillesi vaivattoman lähetys-, toimitus ja palautuskokemuksen. MyCashflow-verkkokaupan toimitustavat on integroitu KCO-kassasivulle niin, että toimitustavan tiedot kulkeutuvat kuluttajien suosimaan Klarna-sovellukseen saakka.

Klarna Shipping Assistant sisältyy MyCashflow’n Klarna Checkout -toteutukseen vakiona ja ilman lisämaksua. Klarna Shipping Assistantin on todettu kehittävän kassakonversiota jopa 5-12 %.

Lue lisää ›

Mikä on Klarna On-site Messaging?

Klarna On-site Messaging on palvelu, jonka avulla voit hyödyntää Klarnan asiakastietoa verkkokaupassasi. Palvelun avulla voit tarjota tunnistetuille asiakkaille lisätietoa maksutavoista jo ennen ostopäätöstä. Palvelu hyödyntää palaavan asiakkaan tunnistamista, ja kauppaan lisättävien dynaamisten bannereiden avulla vierailijalle näytetään personoituja viestejä eri yhteyksissä.

Klarna On-Site Messaging -palvelun hyödyt:

  • Kerro asiakkallesi, että he voivat ostaa ensin ja maksaa myöhemmin
  • Myy enemmän asiakkaalle räätälöityjen rahoitustarjousten avulla
  • Tarjoa parempia tuotteita saamasi asiakastiedon avulla

MyCashflow’ssa Klarna On-site Messaging -palvelun voi ottaa käyttöön lisäämällä Klarna Checkoutin asetuksiin Klarnan Kauppiasportaalista saatavan kauppiastunnuksen ja lisäämällä verkkokaupan teemaan sopiviin paikkoihin Klarnan tarjoamat skriptit Klarnan Kauppiasportaalista. Skripteihin täytyy kuitenkin lisätä hinta-attribuuttien tulostus MyCashflow’n {ProductPrice}-tagin avulla.

Lue lisää ›

2. Klarna Payments tarjoaa pelkät maksutavat

Klarna Payments (KP) on palvelu, joka tarjoaa Klarnan maksutavat verkkokauppasi muiden maksutapojen rinnalle. Klarna Payments ei siis ole kassaratkaisu, eikä se käytä uutta modernia kassasivua.

Klarna Payments näkyy verkkokaupan kassalla yhtenä maksutapavaihtoehtona. Asiakkaan valittua maksutavakseen Klarna Paymentsin ja lähetettyään tilauksen, hänet siirretään Klarnan palveluun viimeistelemään maksunsa, jonka jälkeen hän palaa kauppaan, jolloin tilaus on valmis.

Vaikka ostotapahtuma ei tässä tapauksessa ole yhtä nopea ja sujuva, Klarna Payments soveltuu kuitenkin hyvin Klarnan maksutapojen tarjoamiseen sellaisissa verkkokaupoissa, joissa on hyvin pitkälle optimoitu ja kustomoitu yksilöllinen kassaratkaisu, jota ei haluta korvata kokonaisella kassaratkaisulla.

Verkkokauppa vuodeksi -50 % – aloita jo tänään!

Nyt saat monipuolisen ja helppokäyttöisen MyCashflow-verkkokaupan ensimmäisen vuoden kuukausimaksut puoleen hintaan, kun perustat verkkokauppasi 30.9.2021 mennessä ja valitset kauppaa perustaessasi vuosilaskutuksen.

Valitse palvelupaketti ›