Näin Kolme Kaunotarta siirsi myyntinsä Helsingin keskustasta verkkoon

Kun koronavirus sai Helsingin kadut tyhjenemään, Kolmen Kaunottaren markkinointivastaava Katarina Alftan tiesi, ettei verkkokaupan perustamista voinut enää lykätä. Hän sai verkkokaupan käyntiin kolmessa päivässä ja kertoo nyt, millaista on ollut ryhtyä verkkokauppiaaksi.

Yleinen

Näin Kolme Kaunotarta siirsi myyntinsä Helsingin keskustasta verkkoon

Kun koronavirus sai Helsingin kadut tyhjenemään, Kolmen Kaunottaren markkinointivastaava Katarina Alftan tiesi, ettei verkkokaupan perustamista voinut enää lykätä. Hän sai verkkokaupan käyntiin kolmessa päivässä ja kertoo nyt, millaista on ollut ryhtyä verkkokauppiaaksi.

Julkaistu
14.4.2020
Kategoriassa
Yleinen

Kahdeksan vuotta sitten perustettu vaateliike Kolme Kaunotarta myy eri merkkien naisten vaatteita ja työllistää nykyään vakituisesti 3 ihmistä. Ennen koronavirusta Helsingin keskustassa sijaitsevassa liikkeessä kävi päivittäin kymmeniä asiakkaita. Ja vaikka verkkokaupan perustaminen on ollut mielessä jo vuosien varrella, siihen ei koskaan paneuduttu.

Nyt kun asiakkaat eivät enää käy kaupassa eikä myöskään henkilökunnan turvallisuuden kannalta kivijalkaa voi pitää auki, asia on toisin. Kun Yrittajat.fi-sivulta löytyi tieto MyCashflow’n kampanjasta, markkinointivastaava Katariina Alftanin ei tarvinnut miettiä kahdesti.

“Kaupan perustaminen MyCashflow-alustalla oli kauhean helppoa.”

“Kaupan perustaminen MyCashflow-alustalla oli kauhean helppoa”, toteaa Alftan puhelimessa. “Saimme myös nopeasti tukea chatin kautta ja puhelimitse kun tarvitsimme. Olemme olleet asiakaspalveluun tosi tyytyväisiä.”



Katariina lähti liikkeelle lisäämällä kivijalan tuotevalikoiman verkkokauppaan. Vaatekuvat hän sai tuottajilta. Sitten piti tehdä myös sopimukset maksu- ja toimituspalvelujen käytöstä. “Mutta sekin meni hurjan nopeasti” toteaa Alftan. Sen jälkeen verkkokaupan pystyi julkaisemaan.

Koko hommaan meni 3 päivää.

“On vielä paljon, mitä haluaisimme kehittää verkkokaupassame mutta ensisijaisesti meille oli tärkeä saada teknisesti toimiva verkkokauppa auki, jotta tuotteita pystyisi edes ostamaan” selittää Alftan. Tilauksia on jo tullut ja verkkokauppatoimintaa on tarkoitus jatkaa myös kun koronan aiheuttama kriisi on loppunut.

“Verkkokaupan pitäminen on oma hommansa.”

Tämän hetken suurin haaste on asiakashankinta. “Noin puolet kivijalka-asiakkaistamme ovat sellaisia, että kynnys tilata jotain verkosta on iso”, toteaa Alftan. Tähän asti hän on markkinoinut verkkokauppaa yrityksen someprofiileissa, jotka liikkeellä oli jo aikaisemmin. Tarkoitus on opetella myös Google-markkinointia.

“Verkkokaupan pitäminen on oma hommansa” Alftan myöntää. “Pitää miettiä, mistä saa asiakkaita, koska ne eivät voi vain kulkea kauppasi ohi kuten kivijalan kohdalla. Myös uudet käytännöt vaativat totuttelua ja kehittämistä – kuten tilausten postittaminen.”

“Tänä päivänä verkkokaupan avaaminen on turvallinen vaihtoehto!”

Silti hän on sitä mieltä, että kaikkien kivijalkakauppiaiden pitäisi tutustua verkkokauppatoimintaan. “Kannattaa ehdottomasti kokeilla ja luottaa siihen, että asiakaspalvelusta saa tarvitsemaansa avun” hän painottaa ja lisää: “Tänä päivänä verkkokaupan avaaminen on turvallinen vaihtoehto!”

***

MyCashflow’lla uskomme aidosti, että verkkokaupasta voi olla hyötyä myös niiden alojen yrityksille, jossa myynti perinteisesti tapahtuu kivijalassa. Tarjoamme 30 päivän ilmaisen kokeilujakson kaikkiin verkkokauppa-paketetteihin.

Tutustu ja avaa oma kauppasi ›