Google Analytics

Google Analytics on monipuolinen ohjelmisto verkkokauppasi kävijöiden, markkinoinnin ja myynnin seuraamiseen. Sen avulla saat arvokasta tietoa kävijöiden ja asiakkaiden käyttäytymisestä.

Uutta Tehostettu verkkokaupan seuranta ›

Google Analytics logo

Arvokasta tietoa kauppasi kehityksestä ja kävijöistä

Google Analytics on ilmainen verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu ohjelma, jonka avulla saat tärkeää tietoa verkkokauppasi kävijöistä ja heidän asioinnistaan kaupassa. Samalla ohjelmistolla voit myös seurata Google AdWords -kampanjoitasi.

Arvokasta tietoa kävijöistä

Google Analyticsin avulla tiedät millä hakusanoilla ja miltä sivustoilta kävijät ovat verkkokauppaasi saapuneet. Näiden tietojen avulla voit optimoida verkkokauppasi sisältöä ja kasvattaa kävijämääriä.

Verkkokauppaseurannalla tarkkaa tietoa tuloksen tekijöistä

Verkkokauppasi ostotapahtumat tallentuvat Google Analyticsiin, jonka raporteista saat selville esimerkiksi mitä hakusanaa käyttäen ostanut asiakas on saapunut kauppaasi tai mikä AdWords-mainoksesi on tuonut eniten myyntiä.

Google Analytics ja Google AdWords

AdWords-käyttäjille Google Analytics antaa tärkeää tietoa kampanjoiden tuomasta liikenteestä sekä siitä, mikä kampanja on tuottanut parhaiten. Google AdWords tilin liittäminen Google Analyticsiin on helppoa.

Tehostettu verkkokaupan seuranta uutta

Tehostetun verkkokaupan seurannan avulla saat tarkempaa tietoa verkkokauppasi toiminnasta. Sen avulla näet, mitä tapahtuu ennen varsinaista ostotapahtumaa. Tehostettu verkkokaupan seuranta raportoi esimerkiksi tuotteiden katselukerrat ja tuotteiden lisäykset ostoskoriin, ja tarjoaa näin arvokasta tietoa myyntiputken kehittämiseen.

Tehostetun verkkokaupan seuranta raportoi myös tilausputken eri vaiheet, jolloin näet helposti, missä tilausprosessin vaiheessa on kehitettävää.

Tuoteluettelon tehokkuus -raportista näet tuotteidesi näyttökerrat ja klikkaukset tuoteluetteloittain. Sen avulla voit myös verrata esimerkiksi etusivunäkymän tuoteluettelon tehokkuutta vaikkapa kategorialistaukseen tuoteluetteloon.

Sisäiset mainoskampanjat -raportista saat tietoa kaupassa näytetyistä bannereista. Raportista näet eri bannereiden keräämät klikkaukset, jolloin tiedät millainen mainosbanneri ja missä paikassa toimii parhaiten.

Ominaisuus on BETA-testausvaiheessa, mikä tarkoittaa, että se voi sisältää vielä bugeja ja ominaisuuden toimintaan voidaan tehdä ilmoittamattomia muutoksia.

Lue myös blogiartikkelimme:
Vinkkejä Enhanced Ecommercen hyödyntämiseen

Hinnat, saatavuus ja käyttöönotto

Hinnat

Google Analytics -palvelu ja -laajennus ovat ilmaisia palveluita.

Saatavuus

Laajennus on saatavilla kaikkiin maksullisiin MyCashflow-verkkokauppapaketteihin.

Käyttöönotto

  1. Perusta MyCashflow-verkkokauppa

  2. Rekisteröidy Google Analyticsin käyttäjäksi

  3. Poimi palvelusta verkkokauppasi analytiikkaprofiilin seurantatunnus

  4. Aktivoi Google Analytics -laajennus ja lisää seurantatunnus laajennuksen asetuksiin

Lue myös: Tarkemmat asennusohjeet