Verkkokaupan sisäinen bannerimainonta

Yleensä bannerimainonnasta puhuttaessa tarkoitetaan ulkoista markkinointia, jonka tavoite on saada uusia kävijöitä nettikauppaan. Vähintään yhtä tärkeä osa verkkokaupan markkinointia on itse kaupan sisällä tapahtuva mainonta, jolla pyritään muuttamaan kävijä asiakkaaksi. Kesän aikana MyCashflow verkkokauppaohjelmistoon on lisätty Bannerit -ominaisuus, jonka avulla sisäisen mainonnan hallinta helpottuu. Bannerit ovat verkkokaupassa näkyviä mainoksia, joilla voidaan ohjata asiakkaita tiettyihin tuotteisiin…

Yleensä bannerimainonnasta puhuttaessa tarkoitetaan ulkoista markkinointia, jonka tavoite on saada uusia kävijöitä nettikauppaan. Vähintään yhtä tärkeä osa verkkokaupan markkinointia on itse kaupan sisällä tapahtuva mainonta, jolla pyritään muuttamaan kävijä asiakkaaksi.

Kesän aikana MyCashflow verkkokauppaohjelmistoon on lisätty Bannerit -ominaisuus, jonka avulla sisäisen mainonnan hallinta helpottuu. Bannerit ovat verkkokaupassa näkyviä mainoksia, joilla voidaan ohjata asiakkaita tiettyihin tuotteisiin (tarjoukset, kampanjat), toimintoihin (tilaa uutiskirje) tai kertoa ylipäänsä tilaamisen hyödyistä (ilmaiset toimitukset yli 100€ tilauksille). Esimerkiksi Retkiaitta käyttää toimintoa etusivulla ajankohtaisista tarjouksista kertomiseen ja Cybershop brändimainontaan etusivulle sekä muiden ajankohtaisten asioiden korostamiseen.

Bannereiden käyttöönotto ja käyttäminen on helppoa

Bannerit on helppo laittaa näkyviin haluttuihin kohtiin nettikaupan ulkoasuun käyttämällä {Banners} tagia teeman sivupohjissa. Monesti tämä vaatii ulkoasun suunnittelijan apua, mutta tagin ja mahdollisten css-tyylimuutosten asennuksen jälkeen ulkoasun suunnittelijaa ei tarvita vaan kuvien vaihtaminen onnistuu helposti myös ilman teknistä osaamista.