Joulukalenteri: 2. Lähetä säännöllisesti uutiskirjeitä ja seuraa tuloksia

Sähköpostimarkkinointi on henkilökohtainen suosikkini verkkomarkkinoinnin työkalupakista. Hyvinkin yksinkertaisesta syystä. Olen lähettänyt sähköpostimarkkinointia, kun olemme markkinoineet omia palveluitamme sekä olen auttanut useita asiakkaita lähettämään sähköpostikampanjoita ja jokainen, siis aivan joka ikinen, sähköpostikampanja on aiheuttanut myyntipiikin verkkokaupassa ja kampanjaan sijoitetun pääoman tuotto on ollut tuhansia prosentteja. Sähköpostimarkkinoinnin teho riippuu monesta tekijästä, mm. viikonpäivästä, lähetysajasta, otsikosta ja tietenkin…

Sähköpostimarkkinointi on henkilökohtainen suosikkini verkkomarkkinoinnin työkalupakista. Hyvinkin yksinkertaisesta syystä. Olen lähettänyt sähköpostimarkkinointia, kun olemme markkinoineet omia palveluitamme sekä olen auttanut useita asiakkaita lähettämään sähköpostikampanjoita ja jokainen, siis aivan joka ikinen, sähköpostikampanja on aiheuttanut myyntipiikin verkkokaupassa ja kampanjaan sijoitetun pääoman tuotto on ollut tuhansia prosentteja.

Sähköpostimarkkinoinnin teho riippuu monesta tekijästä, mm. viikonpäivästä, lähetysajasta, otsikosta ja tietenkin itse myyntipuheesta sekä sähköpostiin nostamistasi tarjouksista. Kannattaakin testata erilaisia viestejä ja lähetysaikoja sekä verrata niitä toisiinsa. Lisäksi kannattaa kokeilla esimerkiksi miten alennuskoodin antaminen uutiskirjeessä vaikuttaa konversioon ja kampanjan tuottavuuteen.

Kokeile erilaisia konsepteja ja ota opiksesi onnistumisista ja epäonnistumisista.