Panostus tuotekuviin kannattaa

Perinteinen kauppa ja verkkokauppa ovat monessa suhteessa hyvin samanlaisia. Perinteisessä kaupassa yksi tärkeimmistä asioista on kaupan yleisilme ja tuotteiden esillepano. Ilman näihin asioihin panostamista on turha odottaa, että asiakas palaisi uudelleen kauppaasi. Verkkokaupassa edellä mainitut asiat ovat yhtä kuin kaupan ulkoasu ja tuotekuvat (sekä tietysti tuotekuvaus). Nämä asiat hyvin tehtynä antavat luotettavan kuvan yrityksestäsi ja…

Perinteinen kauppa ja verkkokauppa ovat monessa suhteessa hyvin samanlaisia. Perinteisessä kaupassa yksi tärkeimmistä asioista on kaupan yleisilme ja tuotteiden esillepano. Ilman näihin asioihin panostamista on turha odottaa, että asiakas palaisi uudelleen kauppaasi. Verkkokaupassa edellä mainitut asiat ovat yhtä kuin kaupan ulkoasu ja tuotekuvat (sekä tietysti tuotekuvaus). Nämä asiat hyvin tehtynä antavat luotettavan kuvan yrityksestäsi ja parantavat näin ollen verkkokauppasi tuottoa.

Tuotekuvien osalta vaikutus ei kuitenkaan jää pelkästään tähän. Erään verkkokauppatutkimuksen mukaan lähes joka kymmenes verkko-ostoksiaan palauttanut asiakas oli palauttanut tuotteen, koska tuotekuva tai -kuvaus oli ollut huono. Kannattaa siis muistaa, että voit vaikuttaa itse siihen mitä tavaroita asiakkaasi palauttavat 14 päivän palautusoikeuteen nojaten. Väärän kokoiset ja rikkinäiset tuotteet tulevat varmasti edelleen takaisin ja maksumiehenä olet kauppiaana sinä, mutta kohtuullisilla panostuksilla tuotekuvauksiin tai -kuviin, voit vähentää palautuksia niiltä osin paljonkin. Liian pienet ja epäselvät tuotekuvat ja vajaat tuotekuvaukset eivät edusta sitä mihin suurin osa kuluttajista on jo verkossa tottunut.