Joulukalenteri: 5. Pidä asiakkaisiin yhteyttä myös Facebookissa

Facebook on nykyisin niin suuri ilmiö, ettei verkkokauppias voi ohittaa sitä olan kohautuksella. Sen lisäksi, että Facebookilla on uskomattoman paljon kävijöitä, siellä myös vietetään paljon aikaa. Nielsen Onlinen tekemän tutkimuksen mukaan keskimääräinen Facebookin käyttäjä käytti aikaansa Facebookissa surffailuun 5 tuntia 46 minuuttia elokuussa 2010 (jolloin uniikkeja kävijöitä oli yli 109 miljoonaa). Edellisen kerran asiaa tutkittiin…

Facebook on nykyisin niin suuri ilmiö, ettei verkkokauppias voi ohittaa sitä olan kohautuksella. Sen lisäksi, että Facebookilla on uskomattoman paljon kävijöitä, siellä myös vietetään paljon aikaa. Nielsen Onlinen tekemän tutkimuksen mukaan keskimääräinen Facebookin käyttäjä käytti aikaansa Facebookissa surffailuun 5 tuntia 46 minuuttia elokuussa 2010 (jolloin uniikkeja kävijöitä oli yli 109 miljoonaa). Edellisen kerran asiaa tutkittiin kesäkuussa, jolloin keskivertokäyttäjä käytti aikaa tunnin vähemmän. Trendi näyttää siis olevan se, että Facebookiin käytetään yhä enemmän aikaa.

Yksi kaupankäynnin universaaleista säännöistä on, että sinun tulee olla ja näkyä siellä missä asiakkaasi ovat. Erityisesti jos teet pääasiassa kuluttajakauppaa, niin suuri osa asiakkaistasi jo on Facebooksissa ja lisäksi se voi olla merkittävä uusien asiakkaiden lähde liiketoiminnallesi.