Verkkokauppaopas aloittaville verkkokauppiaille


Johdanto verkkokauppaan -verkkokauppaopas

Johdanto verkkokauppaan on verkkokaupan perustamisen opas, joka tarjoaa perustietoa verkkokauppaa suunnitteleville yrittäjille. Oppaalla pyritään kannustamaan kotimaisia verkkokauppiaita kehittämään verkkokaupoistaan entistä houkuttelevampia ja parempia ostopaikkoja ulkomaisten kilpailijoiden rinnalle.

34-sivua | PDF | Ilmainen

Opas sisältää asiaa mm. seuraavista aiheista:


Verkkokauppa on enemmän kuin pelkkä myyntikanava

Verkkokaupankäynti luetaan Suomessa postimyynnin tavoin etämyyntiin. Verkkokauppa on nykyään kuitenkin paljon enemmän kuin pelkkä postimyyntikatalogi netissä.


Luotettavan verkkokaupan tunnusmerkit

Luotettavuus on verkkokaupan elinehto. Avoimuutta ja läpinäkyvyyttä huokuvasta verkkokaupasta asiakas uskaltaa huoletta ostaa. Modernissa verkkokaupasssa asiakas myös viihtyy.


Verkkokaupan kävijäseurannasta lähtökohdat kehitykselle

Verkkokaupan kävijäseuranta on yksi verkkoliiketoiminnan hyödyllisimmistä erityispiirteistä. Kävijäseuranta tarjoaa yksityiskohtaista tietoa kaupassa asioivista kuluttajista. Sen avulla voidaan seurata myös verkkomarkkinoinnin tehokkuutta ja kaupan sisällön toimivuutta.


Markkinointi on verkkokaupan elinehto

Markkinointi on yksi tärkeimmistä verkkokauppiaan huomiota vaativista toimista. Hakukonemarkkinointi on loistava työkalu uusien asiakkaiden hankinnassa, mutta vasta asiakassuhteisiin panostaminen ja markkinoinnin ylläpitäminen luovat toiminnalle jatkuvuutta.


Verkkoaupan maksu- ja toimitustapojen valinta

Kattavasta maksuvalikoimasta löytyy jokaiselle sopiva tapa ostaa. Monipuolisten toimitustapojen avulla asiakkaat saavat lisäksi itse valita minne paketti toimitetaan – ja kuinka kovalla kiireellä.


Verkkokaupan logistiikan järjestäminen

Sopivan kokoinen varasto takaa tuotteiden hyvän saatavuuden heikentämättä yrityksen maksuvalmiutta. Varastoriskiä voidaan pienentää pitämällä valikoimissa tilaustuotteita, jotka toimitetaan suoraan valmistajalta tai tukkurilta ilman välivarastointia.


Verkkokaupan asiakaspalvelu

Sujuva suomenkielinen asiakaspalvelu on yksi kotimaisen verkkokaupan merkittävimmistä kilpailueduista. Asiakaspalvelun ruuhkautumista voidaan vähentää lisäämällä informaatiota verkkokaupan sivuille ja hyödyntämällä erilaisia sähköisiä asiakaspalvelujärjestelmiä.

 

Tilaa ilmainen verkkokauppaopas